Akio Toyoda, de CEO van Toyota, is in hoogst eigen persoon naar België gekomen om een kwaliteitsmanager aan te stellen en zag er intussen persoonlijk op toe dat alle modellen met een productiefout hersteld werden.

Tijdens zijn bezoek aan België ging de CEO van Toyota een kijkje nemen naar een dealer, alwaar hij getuige kon zijn van hoe de problemen met het gaspedaal worden opgelost. Dit bezoek dient vooral om te tonen dat Toyota nog steeds bezorgd is om haar klanten en de kwaliteit van haar producten. Het merk had jarenlang het imago van betrouwbaarheid en om dat imago nu terug te winnen, is het nodig dat het merk zich op klantenservice toelegt en de gemaakte fouten herstelt.

De CEO had het met klanten over de recente problemen en ging vervolgens kijken in de herstelplaats hoe de problemen worden aangepakt. Didier Leroy werd op het einde van zijn toespraak, waarin hij het onder meer had over de kwaliteiten van zijn werknemers die de passie moeten terugvinden bij het ontwerpen van auto’s, benoemd tot Chief Quality Officer, de persoon die erover moet waken dat er in de toekomst geen problemen meer voorkomen.