Alfa Romeo Giulietta Geneva
Alfa Romeo toont in Genève de langverwachte opvolger van de 147. De Giulietta moet gezien zijn uitstraling gewoon een succes worden.

Zoals eerdere persfoto’s ons al toonden, is de Alfa Romeo Guilietta een schitterend staaltje Italiaanse passie. Het design is een stuk vloeiender dan dat van zijn directe concurrenten: de Volkswagen Golf en Ford Focus. Vooraan vinden we nog verbanden met de MiTo terug, achteraan vinden we sierlijke LED-achterlichten het geheel afwerken.

Niet alleen de buitenkant mag er zijn, ook het interieur is een klein kunstwerkje. Het interieur is erg strak en licht ontworpen, we vinden er aluminium accenten en bedieningsknoppen die lijken weggeplukt te zijn van de 8C Competizione. Alfa Romeo heeft voor het interieur van de Giulietta materialen gebruikt van hoge kwaliteit die de Italiaanse stijl moeten belichamen.

De Giulietta huldigt de legendarische Giulietta uit de jaren ‘50 en moet de wagen worden waarmee Alfa Romeo zijn honderd jarig bestaan zal vieren. Alfa Romeo hoopt dat de Giulietta in zijn segment potten zal breken. De Alfa Romeo Guilietta krijgt net zoals de Alfa Romeo MiTo het DNA-systeem van Alfa Romeo mee. De bestuurder kan drie verschillende standen kiezen naargelang de omstandigheden: Dynamic, Normal en All-weather.

Onder de motorkap van de Giulietta zullen we alleen milieuvriendelijke turbomotoren terugvinden die standaard gekoppeld worden aan een Start/Stop-systeem. Bij de lancering zullen er vier motoren beschikbaar zijn: twee benzines en twee dieselmotoren. Bij de benzinemotoren vinden we een 1.4 TB met 120 pk en een 1.4 MultiAir met 170 pk. Bij de dieselmotoren vinden we een 1.6 JTDm met 105 pk en een 2.0 JTDm met 170 pk. Niet veel later komt er ook een Quadrifoglio Verde variant die zal beschikken over een 1750 TBi met 235 pk.