Het Autosalon van Brussel heeft dit jaar 606.000 bezoekers verwelkomd, dat is iets meer dan de 600.000 die organisator Febiac had vooropgesteld.

Het Autosalon van 2008 lokte 651.000 bezoekers, dit jaar kwamen er dus minder bezoekers over de vloer. Febiac is toch tevreden, want de verkoopcijfers vallen mee. Het record blijft echter staan op de editie van 2000, toen kon het Autosalon 756.000 bezoekers lokken. Door de economische crisis en het sluiten van de Opel-fabriek was het een editie in mineur, met minder toeters en bellen dan reguliere edities.

Het Autosalon van Brussel werd vooral gezien als een koopsalon met grote kortingen en de introductie van nieuwe elektrische voertuigen. Veel bezoekers waren uit op koopjes, en hapten dan uiteindelijk ook toe. Vooral de kleine en zuinige auto’s bleken erg in trek, dit dankzij de CO2-premie die de overheid daarvoor voorziet.

Automobielfederatie Febiac blikt tevreden terug op de 88e European Motor Show Brussels. Volgens Febiac kon Brussel als één van de enige salons rekenen op de volledige aanwezigheid van alle auto- en motormerken en zouden de verkoopcijfers ondanks de crisis goed meevallen. (Via: Deredactie)

Porsche Boxster Spyder

Mercedes SLS AMG

Alfa Romeo 8C Competizione Spider

BMW EfficientDynamics Vision Concept