Alfa Romeo Giulietta
De Fiat Groep heeft Alfa Romeo, Maserati en Abarth onder een gezamenlijke leiding geplaatst.

Het idee bestaat eruit dat de drie merken dicht bij elkaar aansluiten maar elk een apart deel van de markt bestrijken. De drie merken dragen luxe en sportiviteit namelijk hoger in het vaandel dan de doorsnee Fiat-modellen. Abarth bestrijkt het laagste segment, Alfa Romeo het middensegment en met de komst van een opvolger voor de 166 misschien zelfs een deel van het hogere segment en Maserati behoort tot de absolute top.

Eerder stonden Maserati en Abarth al onder leiding van Harald J. Wester, daar is Alfa Romeo zonet bijgekomen. Een logische stap voor het merk dat al langer met een identiteitscrisis worstelt. Ook voor de toekomstige oversteek naar de Verenigde Staten is dit een goede zet, Alfa Romeo zou nu in de VS bij de Maserati dealers verkocht kunnen worden in plaats van bij de Chrysler-dealers die  de verkoop van Fiat voor hun rekening zullen nemen.

Voor de toekomst van Alfa Romeo heeft Wester twee mogelijkheden, ofwel stopt het bedrijf met investeringen en focust het zich op de verkoop van de MiTo en Giulietta, ofwel gaat het daarnaast aan de slag met de platformen die het van Chrysler kan gebruiken om opvolgers te bouwen voor de 159 en 166. De huidige Alfa Romeo CEO, Sergio Cravero, krijgt waarschijnlijk een andere functie binnen de Fiat Groep. (Via: MotorAuthority)

Alfa Romeo Giulietta