Autosalon Brussel 2010
Het Autosalon van Brussel heeft een sterk openingsweekend achter de rug. Zo kwamen in het eerste weekend ongeveer evenveel bezoekers langs als vorig jaar, zo meldt organisator Febiac.

Tijdens het openingsweekend zakten er 99.430 personen af naar de Heizel voor het grootste Belgische auto-event van het jaar, dat dit jaar in het teken staat van ecologische vooruitgang. De populariteit van het autosalon is verklaarbaar volgens enkele feiten. Zo is het autosalon de ideale kans om eens onbereikbare wagens als een Aston Martin Rapide, Rolls-Royce Ghost of een Ferrari 458 Italia te bezichtigen in levende lijve.

Anderzijds is het autosalon ook een verkoopssalon, waardoor veel autoconstructeurs toch kosten noch moeite gespaard hebben om volledig aanwezig te zijn om twijfelende kopers te kunnen overtuigen. Een verkoopssalon als dat van Brussel heeft tijdens een economische crisis zeker een grotere levensvatbaarheid dan de collega-salons als Londen en Barcelona, die dit jaar niet doorgaan of zoals de Nederlandse AutoRai, die vorig jaar in een gereduceerde versie geopend werd.

Organisator Febiac hoopt 650.000 bezoekers ontvangen te hebben als ze zondag de deuren sluiten. Ook wij zullen bij die groep horen, want we gaan binnenkort toch eens langsgaan op het salon. Meer informatie en de openingsuren vind je op de officiële site van het autosalon.