Opel Astra
Noodlijdende autobouwer Opel heeft in het thuisland Duitsland een sterk resultaat neergezet, zo werden er in de eerste 10 maanden 34% meer wagens verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.

Tussen januari en oktober 2009 werden in Duitsland 298.630 auto’s verkocht, waarmee Opel zijn concurrenten Ford en VW achter zich laat, ondanks het feit dat deze 2 grote constructeurs ook sterke groeicijfers konden voorleggen. Deze goede resultaten zijn voornamelijk te danken aan de schrootpremie van de Duitse overheid, waarbij consumenten een premie kregen van €2500 voor de aankoop van een nieuwe wagen als ze hun oude wagen (8j en meer) inruilden. Voornamelijk de nieuwe Astra & de Insignia doen het erg goed in de Duitse verkoop.

Door de crisis en schrootpremie moeten we erg sceptisch zijn met verkoopscijfers, desondanks is dit misschien wel het teken dat de economisch woelige tijden in autoland achter ons liggen. Ook goed voor Opel dat ze een hoge productie hebben, daardoor kunnen ze zo snel mogelijk winstgevend worden, nu ze toch niet worden overgenomen door Magna, maar onder de vleugels blijven van het noodlijdende GM.