BMW_M5_CSL
BMW heeft een CSL-versie gemaakt van haar BMW M5. Jammergenoeg wordt er maar één exemplaar gebouwd van deze vederlichte BMW M5.

De bouw van de BMW M5 CSL moet eigenlijk de 25e verjaardag van het inmiddels legendarische model in de verf zetten. De V10-motor die voorheen 5 liter slagruimte had, heeft nu 5,5 liter speelruimte gekregen, wat meteen ook een record is voor een BMW M-Reeks. De officiële cijfers zijn nog niet bekend, maar het team van ontwikkelaars gokt dat de BMW M5 CSL zo’n 580 pk kan benutten.

Verder is er nog gewicht bespaard door onder meer het gebruik van carbon in de zetels en enkele aanpassingen hier en daar. De totale besparingen komen neer op 50 kg. Een achterbank beschouwde de M-divisie als overbodig. Nul naar honderd doet de BMW M5 CSL in minder dan de 4,1 seconden die de BMW M5 erover doet. De exacte tijden zijn weliswaar nog niet gekend.

Onderhuids kreeg de BMW M5 CSL de DCT-bak uit de BMW M3, maar dan in een licht aangepaste versie, om met de extra kracht van de BMW M5 CSL om te kunnen gaan. Door al deze aanpassingen zou de rondetijd van een BMW M5 CSL rond de Nurburgring zo’n 20 seconden korter zijn dan bij een standaard M5. (via AC)

BMW M5 CSL

BMW M5 CSL

BMW M5 CSL