Avus Nissan GT-R
Toen Nissan de GT-R lanceerde was iedereen stomverbaasd. De jap reed namelijk erg gemakkelijk een goede tijd op de befaamde Nürburgring. Standaard doet deze nieuwkomer het in het supercarsegment totaal niet slecht, maar bij Avus willen ze toch wat zaken aanpassen!

Direct na de lancering in 2007 werd de GT-R tot gedoodverfde concurrent gedoopt van de Porsche Turbo, wat niet onterecht was. Met 480 Europese exemplaren is het ook geen massaproduct dat je op elke straathoek ziet.

Mocht je wel wat meer willen dan een standaard GT-R, biedt Avus verschillende aanpassingen aan. Bij de aankoop betaalde je een 90.000 euro voor een Nissan GT-R Black Edition, wat een zeer mooie prijs is. Voor zijn ongewenste concurrent, de Turbo, betaal je ongeveer het dubbele, dus kan je je nog vergrijpen aan enkele van de volgende wijzigingen:

  • Matzwarte lak – 2.499 Euro
  • Schokdempers – 1.299 Euro
  • Aangepast motormanagment – 1.899 Euro
  • Nieuw uitlaatsysteem – 998 Euro
  • 20″ wielen met aangepaste velgen – 999 Euro
  • Uitgeklopte wielkasten – 349 Euro

Vooral de matzwarte lak raden we aan, want iedereen weet dat matzwart heet is! Ook de aanpassingen aan het motorblok lijken te lonen, je krijgt namelijk 580pk en 700Nm waar je het normaal moet stellen met 485pk/588Nm koppel. Krachtbron voor deze wagen blijft de twinturbo V6 3.8 liter motor, dewelke zijn taak uitermate goed volbrengt! Zo ben je na 3,5 seconden al op 100km/u, topsnelheid ligt rond de 300km/u.

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R

Avus Nissan GT-R