Bugatti Galibier is vierdeursconcept

Bugatti_Galibier_header
De teaser van een tijdje geleden beloofde ons 8 uitlaten op de Bugatti Bordeaux. De uiteindelijke naam werd Galibier, maar de 8 uitlaten bleven!

Bugatti heeft aan klanten en opiniemakers al een preview van de Bugatti Galibier voorgesteld. Zo wil het merk polsen naar de mening van belanghebbenden over het nieuwe model. Mocht het model aanslaan, dan zal Bugatti de prodcutie ervan in overweging nemen, slaat het weliswaar niet aan, dan zal Bugatti nog enkele andere concepten maken, 2 andere om precies te zijn.

De wagen werd voorgesteld in Molsheim, waar de hoofdzetel van Bugatti is. Bugatti wou dat de grenzen van het mogelijke opnieuw afgetast werden en stuurde aan op het gebruik van nieuwe materialen. Het koetswerk van de Galibier bestaat volledig uit handgemaakt carbon dat donkerblauw is. Het werd op een zodanige manier vervaardigd dat de wagen krachtig oplicht wanneer er licht invalt op het carbon. De rest van de wagen werd uit gepolijst aluminium vervaardigd.

Even krachtig als de Veyron zou de wagen niet zijn. Er wordt naar men zegt nog steeds gebruik gemaakt van de gekende W16-motor, maar de topsnelheid van deze Galibier zou ‘slechts’ 350 km/u bedragen. Er wordt bovendien gesproken over 950 pk, in plaats van 1001. Of deze geruchten kloppen, kunnen we nog niet melden. (via NetCarShow)

Bugatti Galibier

Bugatti Galibier

Bugatti Galibier

Bugatti Galibier

Bugatti Galibier

Deel dit bericht:

4 reacties op "Bugatti Galibier is vierdeursconcept"

  1. Kristof 24-09-2009 om 16:37

    Doet me nogal denken aan de porche panamera.
    Buitenkant: aluminium = bah
    Binnenkant: die houten plaat in’t midden is ook leuk om je arm op te leggen. Lekker zacht, zoiets !

    my opinion: FAIL (maar ik zal wel nie tellen ;-))

  2. SSq 24-09-2009 om 17:05

    nouja.. exotische auto’s zullen warschijnlijk wel ook iets exotisch in huis brengen. Het afwijkende design kan ik enigszins wel begrijpen, men wil namelijk iets speciaals creeën, men wil met nieuwe ideeën op de proppen komen. MAAR men moet niet overdrijven!

    8 uilaten is toch nét iets teveel van het goede!

    verder vind ik het interieur best wel OK. Geeft een best retro look

    Off topic: ik begrijp wel dat het officieel “Dr.-Ing. Franz-Josef Paefgen” is maar in het Nederlands wordt de afkorting “ing.” gebruikt voor industriele ingenieurs terwijl ir. de gewone ingenieurs voorstellen.

  3. XliljeezyX 24-09-2009 om 17:16

    @SSq, EB was bj de onthulling van deze Galibier:
    http://www.khulsey.com/stockphotography/bugatti_type-57c_galibier_2_lg.jpeg

  4. mrnix 27-09-2009 om 12:46

    jargh egt lelijk…

Reageer

Reactie aan het plaatsen...