Meer beeldmateriaal: Rolls Royce Ghost

P90051022
De nieuwe “baby Rolls” zal in Frankfurt aan het grote publiek voorgesteld worden maar wij hebben al wat meer beeldmateriaal.

BMW, dat eigenaar is van Rolls Royce, gebruikte de nieuwe versie van de lange 7-reeks als basis voor deze “kleine” Rolls, meer bepaald de 760Li. Met een lengte van 5,4m blijft het nog steeds een slagschip van de zuiverste orde. De Ghost beschikt over dezelfde motor als de BMW, een biturbo V12 die 563pk voortbrengt en genoeg heeft aan 13,2l/100km, benzine uiteraard. Met een tankinhoud van 82,5l kom je dus zo’n 625km ver, misschien iets voor de heren van Top Gear om eens aan een praktijktest te onderwerpen.

Zoals het al sinds jaar en dag de regel is bij topmodellen van prestigieuze constructeurs, wordt de topsnelheid begrensd op 250km/u. Ondanks het forse gewicht van zo’n 2435kg katapulteert de potente V12 de Ghost van 0 naar 100km/u in slechts 5 seconden.

Binnenin is het prinsheerlijk zitten en vinden we zeer kwaliteitsvolle materialen terug. De verwantschap met BMW is sterk aanwezig, zo zien we makkelijk BMW’s iDrive in het telematicasysteem van Rolls Roye. Ook dit keer geen toerenteller, wel een gedistingeerde “Power Reserve Meter” zoals ook het geval is bij zijn grote broer. De obligate paraplu vinden we natuurlijk ook terug in de achterdeuren, net als het systeem van de “suicide doors”. Geen woorden, beelden! (via: Autoblog)

Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost

PRolls-Royce Ghost

Rolls-Royce Ghost

Deel dit bericht:

13 reacties op "Meer beeldmateriaal: Rolls Royce Ghost"

  1. MRM 06-09-2009 om 15:17

    De beenruimte achterin lijkt mij voor een Rolls maar povertjes.
    Zeker als je ze vergelijkt met de plaats die je in een Phantom krijgt.

  2. Willem 06-09-2009 om 15:37

    Misschien moeten ze hem op de markt positioneren als gezinswagen voor mensen met jonge kinderen en korte beentjes 😉

    Of voor Chinezen misschien? 😀

  3. SSq 06-09-2009 om 19:09

    @ willem: hmm, de chinezen zijn toch een volk apart wat betreft auto’s hahaha

    Wil je tonen aan het grote volk wat je hebt bereikt qua prestaties? Je hebt het geschopt tot CEO van een bedrijf van een groots firma?

    Koop dan geen BMW 740Li maar eerder een 750 of 760 Li. Géén Mercedes-Benz S300L maar S500L of S600L. Geen Porsche Carrera S maar eerder een Carrera turbo. Heb je gedacht aan een volkwagentje? Bah! Dan liever een luxemerk van Zweeds komaf, een Volvo S80L bijvoorbeeld (ja inderdaad, Volvo wordt absoluut gezien als luxe – of premiummerk in china, een S80(L) kost ongeveer ¥750000, wat neerkomt op een goeie €77000.) Hou in het achterhoofd dat china een LAGELOONLAND is! een gemiddelde bediende verdient ‘maar’ twee – tot drieduizend ¥ per maand!! Ach, voor CEO’s maakt een nulletje meer of minder toch niet uit…

    Wat ik hiermee wil bedoelen, Ik denk dat rijke stinkerd eerder voor een Phantom zullen gaan want in China gaan ze een ander model zien als iets van “Ik wil dat merk kopen maar ik heb het geld niet om een topmodel te kopen”. Het maakt niet of het nu RR is of niet, je zal worden neergekeken door mensen die nóg hoger staan dan u. (raar land, niet?)

    Enkele andere cijfers? MB S300: ¥930.000 S600L: ¥2.600.000 BMW 740Li: ¥1.4000.000 750Li: ¥2.000.000

    over auditjes heb ik geen prijzen kunnen vinden… sorry 😛

    oja, AMG modellen zijn niet leverbaar… zonde

  4. Willem 06-09-2009 om 19:58

    Ik doelde eerder op de gestalte van de doorsnee Chinees dat wat kleiner is dan dat van de doorsnee Westerling. Daarmee doelde ik dus op kortere benen wat dan weer impliceert dat deze minder ruimte innemen en ze dus genoegen kunnen nemen met minder beenruimte achterin een wagen 😉

  5. SSq 06-09-2009 om 20:08

    haha en japannertjes dan 😀 (of hoe je dat ook schrijft)

    Chinezen hebben inderdaad een kleinere gestalte dan een doorsne jan met de pet op.
    Het grrappige is dus dat een groot deel van de auto’s in china wel degelijk een velenge wielbasis hebben… hoe verklaar je dat dan 😛 Statussymbool? persoonlijke voorkeuren? ik weet het niet…

  6. Willem 06-09-2009 om 20:15

    Dat heet compensatie 😉

  7. XliljeezyX 06-09-2009 om 20:33

    oftewel, rare mensen.. ze hebben zelfs een A4L..

  8. PJS 07-09-2009 om 8:11

    Topsnelheid 250 km/u.. Dan heb je qua prestaties helemaal geen voordeel tegenover een BMW 760Li, ze hadden de begrenzer er toch gewoon kunnen afslopen?

  9. XliljeezyX 07-09-2009 om 14:18

    @PJS, volgens mij heeft dat met een af andere regeling te maken, aagezien er een motor van BMW in zit.. en ik dacht dat er een soort regel was in duitsland dat de auto’s begrensd moeten worden op 250 km/h.. (correct me if im worng..)-(maar dan zit ik nog met de vraag van.. hoe zit het dan met porsche?)

  10. Sven 07-09-2009 om 18:49

    simpel, die houden zich niet aan die gentlemen’s agreement. Want het is geen regel, wel een overeenkomst tussen de Duitse constructeurs.

  11. SSq 07-09-2009 om 23:15

    Een gentlemen’s agreement is alleen van toepassing bij BMW, Mercedes, Audi, en in mindere mate VW 🙂

    Aangezien RR een divisie is van BMW houden ze aan die begrenzing…

    dit geldt dus niet voor porsche en/of sportwagen bvb de Audi R8 of SLR McLaren 🙂

  12. yves 27-10-2009 om 15:09

    pracht van een wagen beter dan de pfantom de pfantom
    was iet te klassiek maar deze kan nu ook gebruikt woirden door
    jonger mensen teminste als je 250.000 te veel hebt haahah

  13. XliljeezyX 27-10-2009 om 15:23

    @Yves, Pfantom = Phantom. 🙂

Reageer

Reactie aan het plaatsen...