hyundai_ix_35_1
Dit is het eerste stuk dat we van de nieuwe Hyundai ix35 te zien krijgen, de rest moet volgen op het autosalon van Frankfurt, samen met meer info.

Wat Hyundai wel al vrijgeeft is dat de opvolger van de Tuscon er beter zal uitzien dan zijn voorganger en aldus de positie van Hyundai in het segment van de ix35 zal versterken. Bovendien moeten de nieuwe dynamiek en de verbeterde rij-eigenschappen de ix35 een waardige concurrent maken voor andere 4×4’s.

De wagen werd niet ontwikkeld in Hyundai’s thuisbasis, maar in Frankfurt. Dat wil dus zeggen dat de wagen in feite een wagen is van Europese makelij en ook specifiek voor die markt bestemd is. Het design van de ix35 zal gebaseerd zijn op de stijlstudie die we in Genève zagen, de Hyundai ix-onic Concept.

Niet alleen de ix35 verdient een ereplaats op het standje van Hyundai, ook de nieuwe Santa Fe zal er te zien zijn. Deze kreeg enkele nieuwe stijlkenmerken, maar de belangrijkste veranderingen zitten onderhuids, laat Hyundai weten. De aandrijving is nieuw, net zoals het stuurmechanisme en de ophanging. Meer technische details krijgen we pas bij de opening van de IAA in Frankfurt. Wat Hyundai nog in petto heeft voor ons, kan je in de uitgelekte productieplanning lezen.

Hyundai ix35

HYUNDAI NAMES ITS FRANKFURT STAR – THE ix35

• All-new crossover to debut at IAA on the 15th September
• Exceptional style, performance and economy
• Revised Santa Fe also on show

Hyundai will strengthen its position as one of the leading brands in the European crossover sector when it presents an all-new addition to the brand’s line-up at the Frankfurt Motor Show next month. The ix35 joins the C-segment to replace the successful Tucson. Alongside it will be the significantly-revised Santa Fe, which benefits from a wide range of engineering and cosmetic changes to fine-tune the driving experience and make it even more competitive versus rival 4x4s.

The ix35 represents a major step forward for Hyundai. Like the other ‘i’ models in the range, it has been conceived and engineered in Europe at the company’s Frankfurt-based design and technical centres. The newcomer embodies Hyundai’s new design language and carries over much of the confident, sweeping styling of the ix-onic concept car which starred at the Geneva Motor Show earlier this year.

The Santa Fe too has styling revisions, but the big news is under the skin, with new powertrain, steering and suspension. Mated to the recently-launched diesel engine, codenamed ‘R’, these modifications have created a balanced and refined model, well suited to on-road and off-road driving.

Further information about ix35 and the new-look Santa Fe will be announced nearer the time of the Show.