Spyshots: Audi R8 ClubSport
Audi werkt aan een hardcore versie van de Audi R8 V10 en het heeft zich dit weekend al laten betrappen op de Nürburgring.

Om de R8 V10 ruiger te maken heb je volgens ons maar twee essentiële zaken nodig: minder gewicht én achterwielaandrijving. Insiders berichtten dan ook dat de R8 Clubsport zo’n 50 kilogram lichter zal zijn dan de standaard R8 V10, daarnaast zal Audi voor de R8 Clubsport zijn Quattro vierwielaandrijving voor één keer in het magazijn laten en kiezen voor achterwielaandrijving. Het vermogen zou volgens dezelfde bronnen iets hoger liggen dan de R8 V10, meer dan 525 pk dus.

Om de R8 zonder vierwielaandrijving even wendbaar te maken als de R8 V10 zien we dat Audi vooraan een licht aangepaste splitter heeft geplaatst en achteraan voor een grotere diffuser heeft gezorgd. Om er daarnaast voor te zorgen dat de achterwielen voldoende tractie hebben werd er gekozen voor een grote spoiler à la Audi TT RS.

De R8 Clubsport zou eind november onthuld worden op het autosalon van Essen, dat lijkt ons wat vroeg maar we hopen het van harte. Is er iemand trouwens de analogie met Lamborghini opgevallen? Ook daar is er nu een Gallardo met achterwielaandrijving onder de naam LP550-2 Valentino Balboni. (Via: LeftLaneNews)

Spyshots: Audi R8 ClubSport

Spyshots: Audi R8 ClubSport

Spyshots: Audi R8 ClubSport

Spyshots: Audi R8 ClubSport

Spyshots: Audi R8 ClubSport