Alfa Romeo Brera “Italia Independent”

Alfa Romeo Brera Italia Independent
Bij Alfa Romeo weten ze dat matzwart verschrikkelijk heet is, daarom is er nu de Alfa Romeo Brera “Italia Independent”!

De Alfa Romeo Brera Italia Independent wordt gebouwd in een gelimiteerde oplage van 900 stuks en zal eerst in Europa en later ook in Japan en Australië verkocht worden. De gelimiteerde oplage wordt gebouwd ter ere van de samenwerking tussen Alfa Romeo en Italia Independent, een bedrijf dat wereldwijd de Italiaanse stijl probeert te verkopen.

De Alfa Romeo Brera “Italia Independent” is de eerste Alfa die standaard met matte Titanium lak afgeleverd wordt. Verder krijgt de Brera Italia Independent nieuwe matte 18″ lichtmetalen velgen, enkele aluminium accenten, rode remklauwen en een Italia Independent logo op de achterkant.

Ook binnenin werd met aandacht aan de afwerking gedacht, we vinden er details in carbonvezel en geborsteld aluminium. Om niet te vergeten dat je in een speciale Brera rijdt vinden we ook het Italia Independent logo in de hoofdsteunen, is het instrumentenpaneel rood en beschik je over aluminium pedalen. De stoelen en deurpanelen worden optioneel uitgevoerd in zwart Poltrona Frau leder met rood stiksel.

De Alfa Romeo Brera “Italia Independent” is enkel beschikbaar voor de 2.2 JTS Selespeed (185 pk) en de 3.2 V6 (260 pk). In Italië is de Italia Indepentent vanaf september te koop voor een vanafprijs van 32.200 euro voor de 2.2 JTS Selespeed versie. België volgt niet veel later.

Alfa Romeo Brera Italia Independent

Alfa Romeo Brera “Italia Independent” unveiled in Porto Cervo

Porto Cervo (Olbia) provided a stunning backdrop for the unveiling of the Alfa Romeo Brera “Italia Independent”, a new Limited Edition version of 900 that is due to go on sale first in Europe and then in Japan and Australia. It will be available to order from September in Italy, with a list price starting at € 32,200 euro (on-the-road price) for the 2.2 JTS Selespeed version.

The world can catch a first glimpse of the Alfa Romeo Brera “Italia Independent” throughout the summer at “YOU”, a new sushi restaurant and lounge bar overlooking the square in Porto Cervo and the lovely old harbour.

This original Limited Edition of the Brera came about as a joint venture between Alfa Romeo and Italia Independent, a brand that operates within several goods sectors to package Italian style and innovation for a global vision. For Italia Independent, “innovation” also means the use of new materials, such as Kevlar, DuPont’s Cordura, Gore-Tex or carbon, teamed with fine fabrics and materials such as linen, Loro Piana cashmere or cellulose acetate to obtain new slants on classic products.

In the same way, Alfa Rome designs and builds cars with state-of-the-art mechanics and engineering, featuring contemporary lines and shapes, that embody the concept of design in motion and emphasise the qualities of comfort, sportiness, elegance and power intrinsic to the Brand. This industrial philosophy is underpinned by Alfa Romeo’s extraordinary legacy of cars, designers, races, engines, style and innovation; a constant presence throughout the technological progress and sporting events of the twentieth century.

It must be emphasised that the Alfa Romeo Brera “Italia Independent” is the first standard-production car to offer opaque paintwork (Titanium) over its entire body. This exterior feature is further enhanced by new 18″ alloy wheels with an opaque black turbine pattern and some aluminium features, including the fuel cap, red-painted brake calipers and new “Italia Independent” logo on the car’s rear.

The same attention to detail is evident inside, as is borne out by carbon fibre inserts (on both the dashboard and sporty steering wheel in black leather with red top-stitching) and brushed aluminium plates, personalised with an “Italia Independent” logo on the front seat head restraints. Still in a quest for maximum sportiness, the instrument panel of this original car features round red frames plus an aluminium pedal unit and foot-rest. In the same way, the seat trim and door panels are in the deepest black. Poltrona Frau black leather upholstery with red top-stitching is available as an option.

The Alfa Romeo Brera “Italia Independent” can be selected with 185 HP 2.2 JTS or 260 HP 3.2 V6 engines, both combined with 6-speed gearboxes (according to the engine, these may be manual, Selespeed or automatic Q-Tronic). The new version can also come with sophisticated Q4 four-wheel drive, which is exclusive to the 3.2 V6 version.

The Alfa Romeo Brera “Italia Independent” also offers a wealth of standard equipment: VDC with 7 airbags, automatic dual zone climate control system, CD/MP3, cruise control and fog lights. Customers can naturally personalise their car from the numerous options available, including xenon headlights, parking sensors, Bose Hi-Fi system, Blue&Me, Blue&Me Nav and the new Instant Nav navigation system with a map of Europe on a SD card and compatibility with Blue&Me.

Deel dit bericht:

7 reacties op "Alfa Romeo Brera “Italia Independent”"

  1. Dries 13-08-2009 om 10:39

    23.200 euro voor de 2.2 JTS ??? Is niet duurder dan de gewone versie?

  2. PJS 13-08-2009 om 10:43

    Het moet uiteraard 32.200 euro zijn, dat is de prijs in Italië. Catalogusprijs in België voor de standaard Brera 2.2 JTS is 35.300 euro, hoeveel de “Italia Independent” in België zal kosten is niet bekend.

    Het is ook duidelijk dat Alfa met deze actie van zijn oudere (GM) motoren afwil, waarom gebruiken ze anders de 1750 TB niet voor deze actie?

  3. JV 17-01-2010 om 21:07

    Deze versie wordt enkel geleverd met de 1750 Tbi 200pk! En is leverbaar vanaf 31.190euro.

  4. PJS 17-01-2010 om 22:03

    @JV; volgens mijn bron zou hij in België enkel met de 3.2 V6 met 260 pk geleverd worden.. Je kan daarbij kiezen tussen voor- of vierwielaandrijving..

  5. JV 18-01-2010 om 0:42

    Over achterwiel aandrijving heb ik sterk mijn twijfels. Het zou idd kunnen dat de GM 3.2 er ook in beschikbaar zal zijn, maar in de folder die ik hier bij me heb staat hij er met Tbi in.

  6. PJS 18-01-2010 om 8:09

    @JV;
    Over achterwielaandrijving heb ik niets gezegd, de TBi lijkt mij dan wel de betere keuze 😉

  7. JV 18-01-2010 om 17:10

    @PJS;
    Mijn excuses verkeerd gelezen 😉

Reageer

Reactie aan het plaatsen...