Volkswagen Golf Plus
Vanaf vandaag is de Volkswagen Golf Plus BiFuel (ze hadden ‘m evengoed LPG kunnen noemen) bestelbaar.

Met een gezinswagen als deze worden vaak veel kilometers afgelegd, dus leek het Volkswagen een goed idee om de Golf Plus op LPG te laten rijden. De LPG maakt niet alleen het rijden goedkoper, de CO2-uitstoot ligt ook een stuk lager. Volkswagen beweert zelfs dat je €6,10 kan uitsparen per 100 kilometer. Op 100.000 kilometer ben je dus €6.100 minder kwijt, het overwegen waard.

De kracht komt van een 1.6 liter grote viercilindermotor die zowel op benzine als LPG kan rijden, mits het omdraaien van een kleine schakelaar. De motor levert 98 pk en verbruikt 9,8 liter LPG per 100 km. Dat lijkt veel, maar LPG is goedkoper dan benzine, wat de uiteindelijke kostprijs drukt. Kies je ervoor toch met benzine te rijden dan verbruik je maar 7,5 liter per 100 km, maar stijgt de CO2 uitstoot van 159 gram per km naar 179 gram per kilometer.

De twee brandstoftanks van de wagen bieden samen een autonomie van om en bij de 1.100 km. De vanafprijs van de Volkswagen Golf Plus BiFuel bedraagt €22.460. Dat is natuurlijk niet weinig, maar wie veel kilometers doet spaart er ongetwijfeld heel wat geld mee.

New Golf Plus BiFuel now available for order
LPG version reduces CO2 emissions by over 10%

Safer and more durable than conversions
Wolfsburg, 12 June 2009 – The Golf Plus now also runs on LPG. Thanks to the use of this alternative fuel, a reduction of more than 10% in CO2 emissions and fuel savings of €6.10 per 100 kilometres* in LPG mode could also be achieved, due in part to the reduced German fuel tax in place until 2018. All in all, a solid argument.

With its bi-fuel drive system – which can run on petrol at the flick of a switch – the new Golf Plus lowers consumption and emissions: the 1.6-litre, four-cylinder engine with 72 kW / 98 PS needs an average of 9.8 litres of LPG per 100 kilometres (159 g/km CO2). When burning petrol, the Golf Plus BiFuel is even more economical (7.5 litres of Super, 179 g/km CO2) over the same distance.

This gives the LPG-powered Golf Plus an environmental edge, namely CO2 emissions more than 10% lower than those of comparable petrol-engined vehicles. The 55-litre petrol tank and the LPG tank, which has a usable volume of 43 litres and is built into the spare wheel well to save space, provide an extended range of more than 1,100 kilometres. The LPG tank alone has a range of about 440 kilometres. LPG filling station coverage is comprehensive in Europe – in Germany alone there are more than 4,700 stations.

The factory-installed solution for the new Golf Plus BiFuel is considerably more advantageous than an LPG conversion: to name just a couple of benefits, the vehicle has been subjected to extensive endurance testing and undergone crash testing with the LPG tank, making it extremely safe. Customers receive a full warranty for the entire vehicle, LPG components included. The new Golf Plus BiFuel is now available for order in the Trendline and Comfortline versions at an entry-level price of €22,460.

Last updated: 9th June 2009 / Average price of LPG per litre in Germany is €0.62