Mercedes bouwt Shooting Brake E-Klasse?

Mercedes E-Klasse Coupé 3deurs hatchback shooting brake
Naar het schijnt zou Mercedes op basis van de E-Klasse Coupé een Shooting Brake model maken.

De basis voor het design van de nieuwe Mercedes E-Klasse was de Mercedes ConceptFASCINATION, dat op het autosalon van Parijs in 2008 werd voorgesteld. Dat concept was een Shooting Brake model en Mercedes zou effectief van plan zijn deze wagen in productie te nemen.

Dit zou passen in het jonge en vernieuwende gamma van de Mercedes E-Klasse, dat dan uit 5 verschillende modellen zou bestaan, de Sedan, de Estate, de Coupé, de Cabrio én de Shooting Brake. Het plan is dat de Mercedes E-Klasse Shooting Brake – of hoe hij ook heten zal – tegen 2011 in de showroom staat. Het is ook mogelijk dat deze Shooting Brake het CLS-gamma zal uitbreiden, maar dat zal pas later in het productiestadium geweten zijn.

Het motorenpallet zal zoals het vandaag hoort bij een premiummerk bestaan uit enerzijds milieuvriendelijke motoren en anderzijds enorm krachtige motoren. Op termijn zou er ook een AMG-versie van de Shooting Brake moeten uitkomen. (via AutoExpress)

Deel dit bericht:

6 reacties op "Mercedes bouwt Shooting Brake E-Klasse?"

  1. Willem 04-06-2009 om 14:46

    Waar slaat dat nu weer op? Laten we hopen dat hij qua carrière de Renaul Vel Satis achterna gaat…

  2. maxim 04-06-2009 om 16:57

    een klein vraagje ; waar kan ik de waarden van een occasie vinden ? ant ik denk wel dat de prijs te duur is voor wat het is .
    ( http://www.nnc.be/nnc/details.asp?SUBSITE=&isAVan=0&PageIndex=3&l=NL&VEH_ID=361979 )

  3. XliljeezyX 04-06-2009 om 17:00

    @maxim
    je moet gewoon even googlen dan vind je al heel wat 😉
    hier een paar zoektermen:
    occasion waarde van auto

  4. Badeceu1 11-06-2009 om 1:50

    Smaak & kleur hé
    Ik vind ’n (die) shooting brake echt ’t einde en nu Mercedes nog…
    We zien wel

  5. Ivan Denys 25-06-2009 om 9:45

    De “shooting brake” voldoet ideaal aan mijn noden en wensen; soms (zelden) heb ik behoefte om 4 personen te kunnen meenemen, en soms (even zelden) heb ik behoefte om veel babage te kunnen meenemen; veel personen +veel bagage gebeurt zo goed als nooit. Mijn huidige 220 CDI is wat krap op de achterbank, en het laadvolume is eerder te groot; ik vermoed dat de Audi A5 sportback dan weer een te beperkt laadvolume heeft (in de hoogte), en de BMW serie GT onnodig ruim en duur is. Mocht Merdcedes de moteren van de CLC opdaten dan zou dit model ook wel erg kunnen meevallen, maar vergeleken met de shooting brake maakt de CLC geen schijn van kans.
    Ik vind dat de schooting brake karchtige en mooie lijnen ,correcte afmetingen, en de juiste motorisaties (250 CDI) heeft; nu enkel die oude 5-automaat nog vervangen.

Reageer

Reactie aan het plaatsen...