vw_scirocco_r
Na het concept en verschillende spyshots moest het uiteindelijke model ooit ‘ns volgen. En vandaag zien we hem voor het eerst: de Volkswagen Scirocco R.

Geen R20, geen R20T, geen R32, enkel R. Onder de motorkap ligt een 2.0 liter TFSI-blok dat een duizelingwekkende 265 pk opwekt en 350 Nm genereert. Die Nm’s zijn zelfs al beschikbaar tussen de 2.500 en 5.000 toeren. De nul-naar-honderd-tijd bedraagt 6,4 seconden, wat niet mis is, al doet de Audi S3 dat in 5,7 seconden, met hetzelfde motorblok. De topsnelheid bedraagt – zoals ze dat in Duitsland graag hebben – 250 km/u.

Standaard komt de Scirocco R met een zestraps handbak, die de sprint naar 100 km/u in 6,9 seconden doet. Opteer je er echter voor een DSG-bak, dan kan je al na 6,4 seconden 100 km/u rijden. Nieuw aan de Scirocco R zijn de remschijven en de velgen. De velgen op de Scirocco R zijn standaard 18″ groot, maar je kan ook 19″ velgen aanduiden op de optielijst!

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

Volkswagen VW Scirocco R

The new Scirocco R – From the race track to the road
Sports car has international debut at the Nürburgring
Wolfsburg / Nürburg, 20 May 2009 – There could not be a better time or place for a world premiere: parallel to the start of the 24-hour race at the Nürburgring, Volkswagen is presenting the new Scirocco R for the first time anywhere. A sports car without compromise and a race track that demands everything of the driver will be meeting together this weekend.

Approximately one year after the market launch of the third Scirocco generation, Volkswagen is presenting the most powerful series built Scirocco ever made at the Nürburgring. Its charged four-cylinder 2.0 l TSI is impressive with an output of 195 kW / 265 PS and 350 Newton metres of torque – the dynamic effect is just as striking as the running gear which provides optimal traction characteristics thanks to, amongst other things, the new front axle differential lock XDS.

The design of the Scirocco R is largely based on the Scirocco GT24, which was designed for motor sports: there are large air intake openings in the front bumper which the engineers used to achieve optimal cooling for the engine and the brakes, and an integrated front spoiler as well as the bi-xenon headlights. At the rear end, the roof edge spoiler, which is much larger than on the standard model, a striking shining black diffuser and the chrome tailpipes of the dual exhaust system dominate the design. The side view of the vehicle is characterised by the powerful sill panels as well as the specially-designed 18″ alloy wheels “Talladega”.

Volkswagen will demonstrate the potential of the new Scirocco R during the 24- hour race with this racing version. With a total of five Sciroccos, driver teams including Dr Ulrich Hackenberg, member of the Volkswagen board of management for technical development, the rally world champion Carlos Sainz as well as this year’s Dakar winner Giniel de Villiers, will be at the start line.