Volkswagen Scirocco GT TDI
Volkswagen gaat de Scirocco vanaf nu ook aanbieden met de 170 pk sterke 2-liter TDI uit de Volkswagen Golf GTD.

Momenteel was er enkel een 2-liter TDI met 140 pk te vinden onder de motorkap van de Scirocco, maar vanaf nu wordt daar dus ook een 170 pk sterke diesel aan toegevoegd. De motor beschikt naast de 170 pk over een maximaal koppel van 350 Nm. Hiermee sprint de Scirocco in 8,1 seconden naar 100 km/u. (1,2 seconden sneller dan de 140 pk TDI) De topsnelheid ligt op 220 km/u.

Voor het schakelen kan gekozen worden tussen een manuele zesbak of een DSG-bak. Het verbruik komt op 5,3 liter per 100 km bij de manuele versnellingsbak en 5,6 liter/100km voor de DSG. De 170 pk sterke Scirocco zou beschikbaar zijn vanaf 25.000 euro.

SCIROCCO GT TDI 170PS COMBINES PERFORMANCE, STYLE AND ECONOMY

The new performance diesel variant of the Scirocco GT equipped with a 2.0-litre TDI 170PS engine is now available to order. Combining effortless acceleration, made possible by 258 lbs ft of torque delivered from 1,750 rpm, and the ability to return 53.3 mpg on the combined cycle, the new model mixes style, economy and sharp dynamics.

The refined and powerful 2.0-litre common rail TDI engine develops 170 PS at 4,200 rpm and is available linked to either a six-speed manual or six-speed DSG gearbox. Both gearboxes accelerate the Scirocco to 62 mph from a standstill in 8.1 seconds and on to a top speed of 138 mph (DSG: 136), while emitting just 139 g/km (DSG: 147) of CO2.

The latest addition to the Scirocco range is available linked exclusively to the GT trim level and offers a comprehensive list of standard equipment including a six-CD autochanger, rain and dusk sensor, multifunction computer and 2Zone air conditioning. In terms of safety, ABS, ESP (Electronic Stabilisation Programme) and six airbags are all standard.

For the first time new 19-inch ‘Lugano’ alloy wheels are available as an option.

As with all models in the Scirocco range, the new GT 2.0-litre TDI 170PS is fitted with Adaptive Chassis Control (ACC) operating through pneumatic valves in the damper units. The system allows the driver to select from normal, comfort or sport modes to define the desired suspension and steering response settings for the conditions.