Mercedes S-klasse Facelift S400 Hybride
Mercedes heeft zijn facelift klaar voor de S-klasse en brengt daarnaast ook de S400 Hybride op de markt.

De nieuwe Mercedes S 400 HYBRID is de zuinigste luxeberline met benzinemotor in de wereld. De S400 Hybride maakt gebruik van een moderne lithium-ionbatterij met hoge capaciteit en verbruikt maar 7,9 liter per 100 kilometer, wat overeen komt met een CO2-uitstoot van slechts 186 gram per kilometer. De 3.5 liter benzinemotor zorgt voor een vermogen van 279 pk terwijl de compacte elektromotor voor 20 pk en een startkoppel van 160 Nm zorgt.

De Mercedes S 400 HYBRID is gebaseerd op de S 350, maar heeft een sterk aangepast aandrijfgeheel. Dat omvat een doorontwikkelde 3.5 liter V6-benzinemotor, een elektromotor en een 7G TRONIC zeventrapsautomaat met een specifieke afstelling voor de hybride module. De elektromotor dient als generator tijdens het remmen, het recupereert de kinetische energie. Verder is de S400 Hybride ook uitgerust met een start-stopfunctie. De koffer- en interieurafmetingen blijven onaangeroerd dankzij de compacte afmetingen van de batterij.

Mercedes heeft naast de S 400 HYBRID nog acht verschillende motoren in het gamma: twee diesels en zes benzines. De zuinigste is de S 350 CDI BlueEFFICIENCY die beschikt over 235 pk maar verbruikt maar 7,6 liter per 100 kilometer en heeft een CO2 uitstoot van 200 gram per kilometer. Wie nog wil dieselen kan nog kiezen tussen een S 350 CDI 4MATIC en een achtcilinder S 450 CDI (320 pk). Het benzinegamma start met de S 350 (272 pk) maar er is nog keuze tussen de S 450 (340 pk), S 500 (388 pk) en de S 600 (517 pk). Wie het helemaal sportief wil doen kan daarnaast nog kiezen voor de S 63 AMG met 525 pk of de S 65 AMG met 612 pk.

De nieuwe S-klasse is uiteraard zeer veilig en bulkt van de hulpsystemen voor de bestuurder, nieuw is het optionele adaptieve grootlichtassistent dat tegenliggers detecteert en dan de grootlichten dimt. Verder beschikt de S-klasse facelift over een nachtzichtassistent met voetgangersdetectie, een spoorassistent die de rijmarkeringen opmerkt en een hulpsysteem voor de snelheidslimiet. Alsof dat nog niet goed genoeg was heeft Mercedes ook een vermoeidheidsdetectiesysteem voorzien dat op basis van meer dan 70 parameters de bestuurder controleert op vermoeidheid.

Aan de buiten en binnenkant van de S-klasse facelift is niet zoveel veranderd. De voor en achterlichten beschikken nu over LED-lampen en verder is aan het exterieur zowat alles gelijk gebleven. Ook binnenin krijgen we wat we van Mercedes gewoon zijn met een COMAND systeem, Splitview technologie en verschillende ontspanningsfuncties.

De richtprijzen van de facelift van de S-klasse zijn ook bekend en vind je hieronder:
S 350 CDI BlueEFFICIENCY € 76.351
S 450 CDI € 102.608
S 350 € 84.579
S 400 HYBRID € 92.807
S 450 € 96.074
S 500 € 105.149
S 600 € 161.293

Mercedes S 400 HYBRID (Wallpapers vind je hier)
Mercedes S-klasse Facelift S400 Hybride

Mercedes S-klasse Facelift S400 Hybride

Mercedes S-klasse Facelift S400 Hybride

Mercedes S-klasse Facelift S400 Hybride

Mercedes S-klasse Facelift S400 Hybride

Mercedes S-klasse Facelift S400 Hybride

Mercedes S 600 (V12)
Mercedes S-klasse Facelift S600

Mercedes S-klasse Facelift S600

Mercedes S-klasse Facelift S600

Mercedes S-klasse Facelift S600

Mercedes S-klasse Facelift S600

Mercedes S-klasse Facelift S600

Mercedes S-klasse Facelift S600

Mercedes S-klasse Facelift S600