Gisteren was de redactie uitgenodigd op een blogmeet van DRIVR in de D’ieteren Gallery in Brussel: een fotoreportage.
De eerste activiteit van D’Ieteren was niet het vervaardigen van wagens, maar het bouwen van koetsen. Hieronder zien we de George Phaeton VI.
Het onderhoud van de wielen diende frequent te gebeuren en D’Ieteren maakte reclame op de wieldoppen voor haar onderhoudsdiensten. Vergelijkbaar met de garageplaatjes nu aan de nummerplaat.
Bugatti op de voorgrond, Excelsior achteraan.
Ook Studebaker werd ooit geïmporteerd door D’Ieteren.
Uiterst rechts ziet u een replica van het prototype van de legendarische Volkswagen Kever. Ferdinand Porsche had 30 prototypes laten bouwen die samen 2.000.000 testkilometers aflegden.
De Golf Mk I GTI & Volkswagen Kever:
Golf Mk I GTI en VW Scirocco:
Porsche 356 Speedster:
Deze Porsche 911 Targa kreeg D’Ieteren van de rijkswacht, al moesten ze wel beloven er niet mee te rijden, zelfs niet op 1 april.
D’ieteren bezit de tweede grootste collectie klassieke Audi’s (destijds Auto Unions) ter wereld, hieronder zien we onder andere de Audi 100 Coupé S.