Geneve ’09: Hyundai i20 driedeurs

hyundai_i201
Hyundai had meerdere premières op het autosalon van Genève, de i20 met drie deuren was er daar één van.

Het driedeursmodel van de Hyundai i20 is 10 kg lichter dan het vijfdeursmodel, de deuren zijn uiteraard langer geworden en de zijruiten zijn achteraan een klein beetje verhoogd, om zo een sportievere indruk na te laten.

Wie graag een benzinemotor in zijn Hyundai i20 heeft, kan kiezen tussen de 1.2 liter, 1.4 liter en 1.6 liter grote benzinemotoren. De eerste levert 78 pk, de tweede 100 pk en de laatste 126 pk. De snelste versie kan in 9,5 seconden naar 100 spurten en bereikt na het intens induwen van het gaspedaal een topsnelheid van 190 km/u. Het gemengd verbruik daarvan komt neer op 5,9 liter per 100 km. De 1.2 liter motor heeft hier genoeg aan 5,2 liter benzine om 100 km af te leggen.

Dieselaars hebben keuze tussen een 1.6 liter motor en een 1.4 liter motor. Die laatste is beschikbaar met 75 pk en met 90 pk. Beide motoren leveren evenwel 220 Nm en verbruikten 4,4 liter diesel per 100 km. De sprint van 0 naar 100 duurt bij de 75 pk ‘sterke’ motor 16,2 seconden, bij de 90 pk sterke motor is dat ‘maar’ 13,6 seconden. De 1.6 liter diesel is beschikbaar met 115 pk en met 128 pk. Het verbruik hier ligt 0,1 liter per 100 km lager dan bij de 1.4 liter motor, 4,3 liter per 100 km dus. De sprint van de 115 pk sterke motor duurt 10,7 seconden, de krachtigste variant doet er slechts 10,4 seconden over.

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Hyundai i20 driedeurs

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...