Geneve ’09: Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aleiron
Spyker heeft de productieversie van de Spyker C8 Aileron mee naar het autosalon van Genève.

Onder de motorkap ligt nog steeds een 4.2 liter V8 Audi motor met 400 pk die we ook in de overige C8 modellen terugvinden. De topsnelheid met deze motor bedraagt 300 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u is voorbij in 4,5 seconden. De C8 Aileron is echter 15 cm langer dan de huidige modellen (C8 Spyder & C8 Laviolette) en Spyker levert nu ook een automatische zesbak met schakelflippers.

Binnenin is er standaard een stereosysteem van Karma geïnstalleerd en is ook een navigatiesysteem, bluetooth- en iPod aansluiting voorzien. Het platform is daarenboven stukken stijver en de ophanging werd samen met Lotus opnieuw ontworpen. 

Zonder belastingen kost de handgeschakelde C8 Aileron 189.990 euro, de C8 Aileron met automaat kost 195.990 euro.

Spyker C8 Aileron Geneva

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron

Spyker C8 Aileron Geneva

Deel dit bericht:

3 reacties op "Genève ’09: Spyker C8 Aileron"

  1. XliljeezyX 03-03-2009 om 20:25

    Ik snap nou niet waarom spyker niet goed verkoopt..
    Alle modellen zien er gewoon geweldig uit! Vooral dit model!

    Dit is toch wat anders. je ziet wel veel porsche’s, ferrari’s of lambo’s maar je ziet echt verdomd weinig spykers helaas. Je rijdt gewoon iets wat bijna niemand anders op de wereld heeft. je valt dus echt gewoon op! en met een ferrari of lambo gewoon minder.

    Kon ik het betalen had ik zeker een spyker gekozen in plaats van een lambo of ferrari.

  2. Willem 03-03-2009 om 23:04

    Volgens mij (Topgear althans) rijdt hij wel iets minder dan hij eruitziet! Maar dat interieur is gewoon subliem!

  3. patrick van broeck 25-06-2010 om 17:08

    Hi, ben op zoek naar de kleurcodes spuitlak van de C8 aileron, bright silver
    of gunmetal. moest U me kunnen helpen, dank bij voorbaat.
    Patrick

Reageer

Reactie aan het plaatsen...