Maybach Zeppelin
Maybach stelt op het autosalon de Maybach Zeppelin voor, die gebaseerd is op de Maybach Zeppelin uit de jaren ’30.

Het model dat op het autosalon staat is gebaseerd op de Maybach 57, maar is luxueuzer dan de alreeds luxueuze Maybach 57. Het verschil zit hem in de details, zo is de luchtverfrisser bijvoorbeeld tot in de details uitgewerkt. Dat klinkt uiteraard futiel, maar Maybach is ervan overtuigd dat details het verschil maken.

De luchtverfrisser is ’s werelds eerste liquide luchtverfrisser die in een wagen gebruikt wordt. Er werd speciaal voor gezorgd dat de geur niet in de kleren blijft hangen én dat de geur ruikbaar is tot net buiten de wagen, om zo toch te tonen dat het om een Maybach Zeppelin gaat.

Verder is het zo dat de Maybach Zeppelin te onderscheiden is aan zijn two-tone kleur, die volledig tegengesteld is aan het kleurenpallet van de Maybach Zeppelin uit de jaren ’30. Het vermogen van de Zeppelin bedraagt 640 pk, terwijl dat van een gewone Maybach 612 pk bedraagt.

De man die de Zeppelin hielp ontwerpen, liet ons weten dat van de 100 stuks die gemaakt zullen worden, er al 10 verkocht zijn. Een echt verkoopsucces lijkt dat niet, maar je moet weten dat gisteren de eerste dag was dat de Maybach Zeppelin te koop was. Blijkbaar worden er dus toch nog verkocht. De Maybach Zeppelin 57 kost €406.000, de Maybach 62 kost €473.000. Bij die laatste krijg je de inmiddels bekende comfortzetels van Maybach, bij de eerste is dat niet het geval.

Maybach Zeppelin Geneva Motor Show

Maybach Zeppelin Geneva Motor Show

Maybach Zeppelin Geneva Motor Show

Maybach Zeppelin Geneva Motor Show

Maybach Zeppelin Geneva Motor Show

Maybach Zeppelin Geneva Motor Show

Maybach Zeppelin Geneva Motor Show

Maybach Zeppelin

Maybach Zeppelin

Maybach Zeppelin