Geneve ’09: Opel Ampera

opel_ampera_header
Opel zal de Opel Ampera voorstellen op het autosalon van Genève. De Ampera is een milieuvriendelijke, voornamelijk elektrisch aangedreven gezinswagen.

De technologie die onder het koetswerk van de Ampera – wat een originele naam overigens – huist is gelijkaardig aan dat van de Cadillac Converj en kreeg de naam Voltec mee.

De Ampera zal in staat zijn 60 km af te leggen zonder daarbij ook maar één druppel brandstof te verbruiken. Wel dien je de Ampera daarvoor aan te sluiten op je 230V stekker. Volgens Opel is de Ampera een gat in de markt, aangezien 80% van de Duitse automobilisten dagelijks minder dan 50 km rijdt.

Meer info krijg je van ons, tijdens het autosalon van Genève.

“With the Ampera, Opel will be the first European automobile manufacturer to provide customers several hundred kilometers of non-stop electric driving,” said Alain Visser, GM Europe Chief Marketing Officer.

GM’s ground-breaking electric propulsion technology, called Voltec, operates differently from other advanced propulsion systems. For short trips up to 60 km, the Ampera will run only on lithium-ion battery power charged via a standard 230v outlet. For longer distances, the car will continue to drive on electricity that is generated by a small internal combustion engine.

The Ampera will be well-suited to the daily driving schedule of most European customers. For example, approximately 80 percent of German drivers travel less than 50 km daily.

Additional information on the Opel Ampera will be released March 3 at the Geneva Motor Show.

Deel dit bericht:

4 reacties op "Genève ’09: Opel Ampera"

  1. XliljeezyX 29-01-2009 om 21:19

    Hé eind van de maand de stroom rekening..

    Je betaalt er vast en zeker een godvermogen aan stroom rekeningen..

  2. MRM 29-01-2009 om 21:23

    ja, da’s ook mijn bedenking bij elektrische wagens, wat is uiteindelijk het goedkoopste, want hoeveel energie er precies nodig is voor die 60 km af te leggen, vind ik nergens terug.
    En of het effectief milieuvriendelijker is dan brandstof hangt ervan af, want als die energie van een steenkoolcentrale komt, staan we natuurlijk niet veel verder…

  3. Xander 30-01-2009 om 1:13

    dan moet je inderdaad wel groene stroom hebben.

  4. DRIVr.be 30-01-2009 om 9:53

    Met al die cybersquatters en patentpikkers valt het niet meer mee om een originele naam uit je mouw te schudden, maar ze hadden inderdaad iets beters kunnen verzinnen dan de ‘Ampera’. Al vind ik zelfs die nog beter dan de ‘Volt’…

Reageer

Reactie aan het plaatsen...