volvo_sc90_concept
Ondanks het feit dat Volvo te koop staat, blijft het toch doorwerken aan nieuwe modellen, zo bewijst deze designstudie van designer Bansasine.

Deze studie kreeg de naam Volvo SC90 mee en is een mogelijke concurrent van het alsmaar populairder wordende vierdeurscoupé-segment. De Volvo SC90 werd in 2007 ontwerpen door Bansasine, die toen een beginnend werknemer was bij Volvo. Zijn opdracht was een nieuw vlaggenschip te maken voor het Zweedse merk.

De ontwerper is daar volgens mij behoorlijk goed in geslaagd, want de Volvo SC90 ziet er in 1 woord stralend uit. Of de Volvo SC90 ooit het productiestadium zal halen, is nog niet duidelijk en als hij het toch haalt, dan zal het productiemodel er allicht niet uitzien als op de foto hierboven. Wel is de SC90 een enorm mooie basis voor een toekomstig model en zal Volvo haar best moeten doen om hier nog iets lelijks van te maken.

De concurrentie – en dat zijn dan de Mercedes CLS, Audi A7, Volkswagen Passat CC, Porsche Panamera en Aston Martin Rapide – is gewaarschuwd! (via WCF)