Preview: Alfa Romeo 149

Alfa Romeo 149
De huidige Alfa Romeo 147 is aan vervanging toe, het ideale moment om eens vooruit te blikken naar zijn opvolger, de Alfa Romeo 149.

De Alfa Romeo 149 zal op het platform van de Fiat Bravo en de Lancia Delta komen te staan en zal gestileerd worden op basis van de Alfa Romeo 8C Competizione. Een grote Alfa MiTo zou je dus kunnen stellen. De foto’s hier tonen koplampen die wat weg hebben van de MiTo, terwijl de scherpe grille duidelijk van de 8C Competizione geleend werd.

Aan de achterkant zien we achterlichten die nog niet voorkwamen in het Alfa Romeo gamma en persoonlijk bevallen die achterlichten me wel. Een kleine spoiler, dubbele uitlaatpijpen en ronde LED-achterlichten maken de Alfa Romeo 149 af.

Geen Alfa Romeo zonder krachtige motor. Hier kan je kiezen voor de 1.4l TB die we al eerder tegenkwamen en een 1.9l dieselmotor. Het vermogen zou van 120 tot 250 pk gaan en het is ook leuk om te weten dat de krachtige versies het Q2 differentieel zullen krijgen.

De Alfa Romeo 149 wordt initieel enkel met vijf deuren geleverd en de kans is groot dat het ook zo zal blijven, dit leidden wij toch af uit dit interview. Spijtig nieuws voor mensen die van de driedeurs 147 hielden, maar als je echt een driedeurs Alfa wilt, kan je nog steeds eens een kijkje nemen naar de Alfa Romeo MiTo.

Midden 2009 zou de Alfa Romeo 149 te koop moeten zijn voor een prijs die allicht rond de €21.500 begint. (via AutoExpress)

Alfa Romeo 149

Alfa Romeo 149

Deel dit bericht:

6 reacties op "Preview: Alfa Romeo 149"

  1. cloink 16-10-2008 om 16:51

    Ew. Ne MiTo-snuit… 🙁

  2. Ellen 26-01-2009 om 16:11

    prachtig! een mitosnuit 😀

  3. robby 28-01-2009 om 21:27

    die prijs ze sijn zot als achterduer

  4. Ernst 25-02-2009 om 9:38

    Mja als je de prijzen bekijkt van audi en de rest van het pak ….valt dat wel mee hé

  5. Paulo 11-05-2009 om 14:35

    Mijne volgende zal toch gene Alfa meer zijn, ik heb al 110.000 km dikke miserie met mijne 159. Ja ze zijn mooier en goedkoper … maar ik weet ondertussen waarom(2 x 147 en 1 x 159 ).

    Ze zijn bij AR trouwens ook de essentie kwijt. Vroeger maakte ze echte driverskarretjes met knap design, zowel van binnen als van buiten… nu proberen ze hun duitse concurenten en loef af te steken. Het interieur van de 159/Brera/Spider is supersaai, ze plakken wel op de weg … maar dit dankzij en hele hoop elektronica, sportbanden, …. . Het nadeel is dan weer dat je de banden op 30k km kan laten vervangen en je moet de auto terug laten uitlijnen, want krom dat hij komt … iedere 30k km opnieuw.

    Goede raad, leg 5000€ bij voor een duits. Tegen dat ge 4 jaar verder zijt heb je die er al uit. En dan heb ik nog niks gezegd over herverkoopwaarde.

    Mvg,

    Een Alfist (waarschijnlijk ex-)

  6. italianlover 25-07-2009 om 23:44

    Puur toeval Paulo ? Ik heb al zeker 7 italiaanse wagens gehad, nog nooit grote miserie gehad, met telkens erg veel km. Oa Dedra met 320 000 km op 4 jaar tijd. En altijd goede herkoopwaardes, ivm BMW en Audi van vrienden die na 1,5 jaar al helft van waarde kwijt zijn, is dat een referentie? En een hoop problemen bij Mercedes, BMW en zelfs Audi wat elektronica betreft. Kijk maar eens naar de betrouwbaarheidsindexen de laatste jaren. Er zitten Fiats bij de meest betrouwbare wagens… Trouwens heel veel Fiat dieselmotoren zitten in andere merken, zonder dat velen het beseffen, oa Opel, Saab, enz enz. En de commonrailtechniek komt trouwens initieel van Fiat, ontwikkeld met Bosch omdat de ontwikkelingskosten te hoog werden. Daar profiteren ondertussen alle merken van !!! Dus we mogen die italianen meer dankbaar zijn dan we denken…

Reageer

Reactie aan het plaatsen...