Budgetmerken zijn hip! Eigenlijk helemaal niet, maar ze brengen wel geld in het laatje. Daarom wil de PSA-groep haar eigen budgetmerk.

Dacia heeft redelijk wat succes geoogst in West-Europa en de Franse concullega’s van Renault – Citroën & Peugeot dus – willen daarvan mee profiteren. Volgens hun zit er maar 1 ding op: zelf een budgetmerk beginnen.

Echt nieuwe modellen zouden niet geproduceerd worden. Citroën zou de Dongfeng Citroën uit China naar hier halen en de modellen die in Zuid-Amerika geproduceerd worden, zouden ook naar hier verscheept moeten worden. Omdat die merken natuurlijk niet dezelfde kwaliteit bieden als Citroën en Peugeot (welke kwaliteit bieden ze dan wel?) weigeren de beide merken ze onder hun merknaam te verkopen. Een nieuw merk is dus de meest voor de hand liggende oplossing.

De krant ‘La Tribune’ denkt dat het merk Talbot opnieuw in het leven zal geroepen worden. Het werd eerder al eens gebruikt om Chrysler-producten klaar te maken voor de West-Europese markt. Begin van de actie: midden 2010.