In een interview liet de CEO van Bugatti Franz-Josef Paefgen weten dat de opvolger van de Veyron noch kleiner, goedkoper of minder indrukwekkend zal worden. Klink alvast goed!

Het doel van Bugatti is duidelijk: boven de rest blijven staan. De opvolger van de Veyron, die in 2012 komt, zal dus alweer een ultra-auto worden. Geen supercar, een ultracar! De productie zal geenszins worden opgeschroefd, om de exclusiviteit te behouden.

Welke wagen de Veyron precies zal aflossen is nog niet duidelijk. Er zijn plannen met betrekking tot een luxe-sedan om uiteindelijk te concurreren met Maybach en Rolls-Royce, maar of die plannen tot uitvoering zullen komen is een andere zaak. De technologie van de nieuwe Bentley Arnage zou mogelijks gebruikt kunnen worden. Wat een uitwisselingsproject!
Het lijkt mij overigens niet echt logisch dat Bugatti met Maybach en Rolls-Royce zou beginnen concurreren, aangezien Bugatti grenzen wil verleggen. Een luxe-sedan die 400km/u haalt bouwen is natuurlijk énorm leuk, maar Maybach en Rolls-Royce hebben een andere doelstelling: extreme luxe-wagens maken, die weliswaar ook mooie prestaties hebben, maar vooral gemaakt zijn voor de luxe.

Alleszins: er zou nòg *kuch: Fbg, Pur Sang, Grand Sport, Sang Noir* een nieuwe versie van de Veyron komen, namelijk de Veyron GT. De vier turbo’s die op de W16-motor werden geschroeft kunnen blijkbaar nog wat meer werk leveren, net zoals het blok. Nu heeft de Bugatti Veyron 1.251 Nm beschikbaar, dat zouden er 1.500 moeten worden. 1.001 pk blijkt ook niet te volstaan, de GT zal er 1.218 ter zijner beschikking krijgen. Geschatte topsnelheid: 434km/u. Sounds great!