Omdat de Citroën Xsara Picasso en de Citroën C4 Picasso een groot succes zijn, besloot Citroën ook een Citroën C3 Picasso te maken.

Deze C3 Picasso moet de concurrentie aangaan met de Opel Meriva. Het grootste concurrentievoordeel: grotere bagageruimte  (385/500 vs 332/394). De aandrijving zal ofwel door een 1.6l HDI (90 of 110 pk) gebeuren, ofwel door een 1.4l benzine met 95 pk of door een 1.6l benzine met 120Pk.

In de concurrentiestrijd met de Opel Meriva weet ik niet wat het uiterlijk precies zal doen. De Opel Meriva is een betrekkelijk saaie auto en een frisse nieuwkomer als de C3 Picasso is dus moeilijke concurrentie. De voorkant van de C3 vind ik persoonlijk geslaagd, maar z’n achterkant is voor mij alleszins een reden om hem te laten staan bij de dealer.

De onthulling: autoshow van Parijs. Tenzij je die truck vol Picasso’s zelf tegenkwam. Tegen februari 2009 zou de C3 Picasso bij de dealer moeten staan. (via)