Facelift: Porsche 911 Carrera 4S 4
Eerder deze maand kwam Porsche aandraven met de facelift van de 911, vandaag is het de beurt aan de vierwielaangedreven varianten: de Carrera 4 en 4S.

Net als bij de facelift van de “gewone” Carrera modellen blijven de wijzigingen aan het interieur en het exterieur vrij miniem. De 911 Carrera 4 en Carrera 4S krijgen LED-lichtjes achteraan en LED-dagrijlichten vooraan, nieuwe zijspiegels én een wansmakelijke rode lijn tussen de achterlichten. Niet echt mijn ding maar goed.

Deze facelift van Porsche gaat natuurlijk vooral om de onderhuidse techniek, de Carrera 4(S) is nu ook uitgerust met het zeventraps dubbele koppelingsysteem dat ze bij Porsche PDK (Porsche DoppelKupplungsgetriebe) noemen. Het voordeel van deze technologie is dat je er sneller sprintjes mee kan trekken en dat het op de koop toe nog eens zuiniger (en dus milieuvriendelijker) is ook. Met de huidige benzineprijzen kan dat wel eens handig zijn. 

Voor de facelift van de vierwielaangedreven Carrera’s is het oude vierwielaandrijvingssysteem overboord gegooid en vervangen door het elektronisch bestuurde PTM systeem, alweer een leuke term, voluit: Porsche Traction Management. Het PTM systeem werd ooit ontworpen voor de 911 Turbo, ongetwijfeld sterk genoeg dus voor deze snelle kever.

De officiële startprijzen van de Porsche 911 Carrera 4 en Carrera 4S zijn nog niet bekend, de gefacelifte versie zal vanaf 25 oktober bij de dealers staan. De première van de gefacelifte 911 is gepland voor het autosalon van Parijs, begin oktober dit jaar.

Facelift: Porsche 911 Carrera 4S 4

Facelift: Porsche 911 Carrera 4S 4

Facelift: Porsche 911 Carrera 4S 4