MINI Cooper D
In Amerika is, onder invloed van de stijgende brandstofprijzen, de milieugekte toegeslagen. Iedereen wil er plots af van zijn SUV.

De Amerikanen stappen met z’n allen af van hun benzine-slurpende SUV’s en Pick-up’s en gaan steevast op zoek naar kleine, zuinige auto’s. Om toch nog wat de “flair” van een SUV te hebben kiezen ze nu vooral voor de MINI Cooper.

De bezoekcijfers van miniusa.com schoten de afgelopen maand met 88,9% omhoog ten opzichte van vorig jaar. Het kleine Duits-Britse wagentje verkoopt inmiddels twee keer zo goed als bij zijn introductie zes jaar geleden. Nog frappanter: in de eerste vijf maanden van dit jaar verkocht MINI 36% meer auto’s dan in dezelfde periode vorig jaar. 

“MINI has always been proud of its incredible fuel efficiency – we get 37 miles to the gallon, which is as good as most hybrids – and it has certainly been one of the reasons people choose to drive our cars,” said Jim McDowell, Vice President of MINI USA. “What we’re finding is that literally hundreds of thousands of people who haven’t thought about a MINI before are checking us out. We’re thrilled to have them – and hope they join those of us who discovered a long time ago that you can have a hip, cool car that’s fun to drive – and still save at the pump.” (via: Autoblog.nl)