Mercedes C63 AMG
Door de strengere milieuwetgeving kan geen enkel merk nog tussen de mensen komen zonder aan de uitstoot en het verbruik van hun modellen te denken. Zelfs het high-performance departement van Mercedes: AMG ontsnapt niet aan de dans.

AMG wil dus zijn topmodellen groener maken maar dit mag volgens de bedrijfsfilosofie niet ten koste gaan van het rijplezier. AMG plant al een hybride en zelfs een dieselmodel maar voor het merk zich in deze technologieën stort gaat het eerst zijn huidige motorengamma aanpassen. 

Eerst en vooral gaat de beruchte 6.2 liter V8 motor weg uit het gamma en wordt deze vervangen door een nieuwe twin-turbo 5.0 liter V8. Deze zou standaard zo’n 570 pk en 887 Nm koppel leveren. Er wordt ook gesproken over een zwaardere versie van deze twin-turbo V8 die de 612 pk sterke V12 van AMG moet gaan vervangen. 

AMG plant ook een hybride systeem te koppelen aan de nieuwe V8 met de naam BluePower. Het is echter nog onbekend welk hybride systeem gebruikt zal worden, ofwel kiest het merk voor een Flybrid systeem waar een vliegwiel voor extra energie zorgt of kiest het voor een meer conventionele opstelling met een 100 pk sterke elektrische motor in de koffer. AMG plant in ieder geval om de eerste plug-in hybride tegen 2012 op de markt te hebben. 

Voor dat het merk start met zijn nieuwe motoren zal er nog minstens één AMG supercar met de “oude technologie” geïntroduceerd worden. Volgens Car Magazine wordt de nieuwe Gullwing, ook wel SLC genaamd, uitgerust met de 6.2 liter V8 die gekoppeld wordt aan de achterwielen via een achtbak.