Renault Laguna GT
Renault pakt uit met een sportieve versie van de Renault Laguna. De bestuurder kan rekenen op, afhankelijk van de brandstofkeuze, 180 of 205 pk.

De Renault Laguna GT beschikt over een innovatieve vierwielbesturing, hierdoor kan de wagen met meer grip door de bochten gestuurd worden en stijgt daarenboven de veiligheid. Onder de 60 km/u draaien de achterwielen namelijk in tegengestelde richting ten opzichte van de voorwielen en dit zorgt voor een kleinere draaicirkel. Boven de 60 km/u draaien de achterwielen in de zelfde richting als de voorwielen om het slippen van de achterwielen tegen te gaan. De Laguna GT wordt daarenboven nog eens uitgerust met ABS/ESC en andere elektronische veiligheidsmechanismen.

Onder de motorkap zijn er twee mogelijkheden voor de Laguna GT, ofwel kies je voor een diesel ofwel voor een benzinemotor. De 2-liter dCi dieselmotor levert een vermogen van 180 pk en een maximaal koppel van 400 Nm. Hiermee sprint de GT van 0 naar 100 km/u in 8,5 seconden. De benzinemotor heeft een vermogen van 205 pk en een koppel van 300 Nm. De sprint naar 100 km/u is met de benzinemotor voorbij in 7,8 seconden. Het gemiddeld verbruik van de dieselversie bedraagt 6,5 liter per 100 km terwijl de CO2-uitstoot beperkt blijft tot 172g/km. De benzinemotor verbruikt 8,2 liter per 100 km en stoot 194 g/km CO2 uit.

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT

Renault Laguna GT