Porsche 911
De ondertussen reeds welbekende Porsche 911 zal tegen deze zomer een facelift ondergaan zijn. Veel zal er niet veranderen, want zelfs bij de nieuwe modellen toont Porsche niet veel verandering.

Naar goede gewoonte krijgt de Porsche 911 wat meer vermogen, onder andere afkomstig van de directe brandstofinjectie en een lager verbuik, dat te danken is aan diezelfde injectie. De eerste gefacelifte 911’s zullen ongeblazen tweewielaangedreven zijn.

De 3.6l motor perst voortaan 20Pk meer uit, wat neerkomt op 345Pk. De S-versie (3.8l) krijgt dertig extra paarden onder de motorkap, wat het totaal aantal paarden op 385 brengt. Voortaan kunnen deze zescilinder boxermotoren ook de optie transmissie met dubbele koppeling aanduiden op de optielijst.

De facelift zal te herkennen zijn aan de achterlichten met LED-techniek. Vanaf augustus bestaat de kans dat je hem ziet rijden, want vanaf dan is hij verkrijgbaar bij de dealers. Vanaf oktober kan je de turbo-loze vierwielaangedreven 911’s zien rondrijden. De Targa-versie zal nog later verschijnen, wanneer kunnen we u helaas nog niet vertellen.

De huidige 911: