Volkswagen Passat CC Genève Geneva
Na de voorstelling in Detroit werd de Passat CC voor zijn Europese première in Genève voorgesteld. De wagen laat bij ons een positieve indruk na.

We gingen ervan uit dat we hem, ondanks het prijsverschil, moesten vergelijken met de Mercedes CLS. Uiterlijk is de CLS moeilijk te verslaan maar de Passat CC kunnen we in ieder geval niet lelijk noemen. Het interieur moet bij de Passat CC uiteraard beter afgewerkt zijn dan een standaard Volkswagen en dat was hij ook. We waren zelfs positief verrast over het interieur, het model dat wij zagen was in het zwart leder uitgevoerd en had mooie aluminium afwerking. Nooit hadden we het gevoel in een gewone Volkswagen te zitten.

De Volkswagen Passat Coupé is 3 cm langer en 5 cm breder dan de Sedan-versie van de Passat. Daardoor is deze Passat even breed als de Mercedes CLS. De kofferruimte bedraagt 535l, 40l meer dan de 12 cm langere CLS. Niet slecht zou ik zo zeggen, de beenruimte achteraan bleef bewonderenswaardig voldoende groot.

Er is slecht keuze uit drie benzinemotoren: De 1,8TSI (160pk) de 2.0TSI (200pk) en de 3,6FSI (300pk). De laatste motor doet de Passat Coupé in 6 seconden een snelheid van 100 km/u halen en kan een -weliswaar elektronisch begrensde- topsnelheid halen van 250 km/u. Vierwielaandrijving is standaard bij de 3,6FSI. Wie meer van dieselen houdt zal zich tevreden moeten stellen met een 140 of 170 pk sterke 2.0TDI-motor, die behoorlijk zuinig is (6l/100km).

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Passat CC Genève Geneva

Volkswagen Beursvloer

Volkswagen Genève Geneva

Volkswagen Genève Geneva