Fisker Karma
Dat Fisker zijn hybride sportwagen zou lanceren op het autosalon van Detroit was bekend, hoe deze wagen ging heten nog niet. Fisker introduceert de Karma!

Het idee achter de Karma is dat de kopers van deze luxewagen zich trots kunnen voelen over wat hun wagen doet voor het milieu. De Karma wordt aangedreven door een systeem dat men bij Fisker Q-DRIVE noemt, het systeem combineert een viercilindermotor met een generator. Volgens Fisker sprint de Karma van 0 naar 100 km/u in 5,8 seconden en ligt de topsnelheid op 200 km/u. Het gemiddeld verbruik is extreem laag, 2,4 liter per 100 kilometer.

Bestuurders kunnen kiezen tussen twee standen. In “Stealth Drive” rijdt de wagen enkel op elektriciteit, hiermee haalt de Karma een actieradius van 80 kilometer. De tweede stand is de Sport stand, in deze stand wordt ook de viercilindermotor gebruikt en maakt de Karma het geluid dat volgens Fisker klinkt als een combinatie van een jet fighter en een F1 wagen. De batterijen zitten in het midden van het voertuig, hierdoor zakt het zwaartepunt van de wagen en verbetert de gewichtsverdeling. De Karma is uiteraard met genoeg luxe uitgerust, zo vinden we er een navigatiesysteem en voor de passagiers DVD-players in de hoofdsteunen.

Wie interesse heeft in de prachtige, exclusieve en milieureddende Karma moet wel wachten tot 2009 om zijn wagen in ontvangst te nemen. De eerste 99 wagens worden gesigneerd door Henrik Fisker en zullen er precies uitzien zoals bovenaan afgebeeld. Er zijn 15.000 modellen per jaar gepland voor een kostprijs van amper 55.000 euro.

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma

Fisker Karma