Formule 1
Omdat de Formule 1 niet stilstaat, hebben we een pre-seizoensupdate klaar voor jullie.

We zetten de feiten verder op een rijtje:

  • Fisichella pakt dan toch het laatste zitje bij Force India, ten nadele van Roldan Rodriguez & Christian Klien. Fisichella & Adrian Sutil zullen voor de overwinningen moeten zorgen voor de Indische nieuwkomer, Force India.
    Fisichella, die in 2005 en 2006 samen met tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso het constructeurskampioenschap binnenhaalde voor Renault, heeft zeker en vast talent, maar zal het materiaal kwalitatief genoeg zijn om presataties neer te zetten.. Test- en reservepiloot is ook een Italiaan, Vitantonio Liuzzi.
  • Mercedes McLaren heeft ook zijn nieuwste wagen voorgesteld, de MP4-23. Deze is gereserveerd voor Lewis Hamilton & Heikki Kovalainen, en zal volgens Ron Dennis – teambaas – volop kunnen meestrijden voor de wereldtitels.
    Ook het constructeurskampioenschap is een doel voor McLaren-Mercedes, met andere woorden, ze willen zich terug bewijzen na het debacle van vorig jaar. Toen werd de renstal door de spionage-affaire met Ferrari uitgesloten van het constructeurskampioenschap. Het team kreeg toen ook een monsterboete van 100 miljoen dollar.
    ‘Het hele team heeft keihard gewerkt sinds het einde van het vorige seizoen (volgens Hamilton, zo’n 14000 uur) om de wagen zo snel mogelijk klaar te zijn, zodat de rijders zoveel mogelijk testritten kunnen afwerken voor de 1e Grote Prijs Australie’ zei een fiere Dennis.
    De MP4-23 is volgens McLaren een verbeterde versie van de MP4-22. ‘Qua uitzicht zijn er geen belangrijke veranderingen. Wel hebben we gesleuteld aan verschillende aerodynamische aspecten’, klink het nog.
    Na de eerste testen was iedereen bij de vice-wereldkampioen zeer tevreden over hun nieuwe bolide.

Mercedes McLaren MP4-22 F1

Mercedes McLaren MP4-22 F1

Mercedes McLaren MP4-22 F1

Mercedes McLaren MP4-22 F1

  • De renstal Toyota heeft vandaag in Duitsland ook zijn nieuwe wagen voorgesteld, de TF108, waarmee er hopelijk betere resultaten worden behaald als in de vorige jaren. Hun seizoensvisie is een flinke vooruitgang te maken, want over hun voorbije jaren zijn ze zelf ook niet tevreden. Ze eindigden 6e in het constructeurskampioenschap in 2007, met een schamelijke 13 punten, tevens het slechtste resultaat sinds hun debuut in de Formule1 in 2002. Toyota is het team met het grootste budget, maar duidelijk niet met het beste rendement.
    De nieuwe wagen heeft een langer chassis, de afstand tussen de voor- en achteras is groter gemaakt, zodat er meer stabiliteit aanwezig is, en dat zorgt dan weer voor een betere aerodynamische ontwikkeling. De teamleiding heeft het volste vertrouwen in Jarno Trulli en Timo Glock voor een succesvol seizoen, en we hopen hetzelfde!

Toyota TF108 F1

Toyota TF108 F1

Toyota TF108 F1
Toyota TF108 F1

Toyota TF108 F1

Toyota TF108 F1