Febiac - Onderweg naar morgen
De Belgische autofederatie Febiac lanceert een televisie- en internetcampagne waarmee ze het imago van de wagen willen opkrikken.

Volgens een woordvoerder van Febiac is de auto en het verkeer altijd de kop van jut. “We willen ons een keer op een positieve manier tonen.” In de reclamespots is geen enkele auto te bespeuren en wordt de aandacht gevestigd op het feit dat wagens de voorbije jaren opmerkelijk zuiniger, veiliger en schoner zijn geworden.

Beleidscoördinator Jan Turf van de Bond Beter Leefmilieu is niet te spreken over de actie van Febiac. “Helemaal niet in overeenstemming met de realiteit”, zo zegt hij. “Mensen worden wel verleid om zwaar te investeren in dromen van imago, luxe en comfort. De strategie had ook kunnen zijn om aan te zetten tot rationeel koopgedrag.”

De campagne loopt veertien dagen en wordt na het autosalon nog eens herhaald. Het autosalon van Brussel loopt van 17 tot 27 januari en staat in het teken van leefmilieu.

Bekijk de reclamespots hier.