Febiac wil imago auto opkrikken

Febiac - Onderweg naar morgen
De Belgische autofederatie Febiac lanceert een televisie- en internetcampagne waarmee ze het imago van de wagen willen opkrikken.

Volgens een woordvoerder van Febiac is de auto en het verkeer altijd de kop van jut. “We willen ons een keer op een positieve manier tonen.” In de reclamespots is geen enkele auto te bespeuren en wordt de aandacht gevestigd op het feit dat wagens de voorbije jaren opmerkelijk zuiniger, veiliger en schoner zijn geworden.

Beleidscoördinator Jan Turf van de Bond Beter Leefmilieu is niet te spreken over de actie van Febiac. “Helemaal niet in overeenstemming met de realiteit”, zo zegt hij. “Mensen worden wel verleid om zwaar te investeren in dromen van imago, luxe en comfort. De strategie had ook kunnen zijn om aan te zetten tot rationeel koopgedrag.”

De campagne loopt veertien dagen en wordt na het autosalon nog eens herhaald. Het autosalon van Brussel loopt van 17 tot 27 januari en staat in het teken van leefmilieu.

Bekijk de reclamespots hier.

Deel dit bericht:

2 reacties op "Febiac wil imago auto opkrikken"

  1. MRM 19-12-2007 om 21:17

    De Bond Beter Leefmilieu draagt dan alleszins niet bij tot een beter leefmilieu 😉
    Blijven investeren in dromen van luxe ed. kan, ik zou dat zelf ook doen. Maar het is niet omdat je stoelen van leder zijn, dat je wagen meer verbruikt. Wagens worden zuiniger én leveren meer prestaties. 2 vliegen in 1 klap lijkt me. Daar kritiek op hebben kan dan ook maar enkel als je totaal bekrompen bent.

  2. PJS 20-12-2007 om 1:10

    Precies alsof de BBL denkt dat de autobouwers zomaar kunnen omschakelen naar lage emissies. En als ze dat al zouden kunnen dan zouden de kosten per wagen immens oplopen. Daarenboven moet er eerst genoeg vraag zijn naar de Toyota Priussen van deze wereld voordat autobouwers deze stap durven zetten. Het blijven commerciële instellingen die voor een grote werkgelegenheid zorgen…

Reageer

Reactie aan het plaatsen...