Citroën Nemo
Citroën vond het interessant om een auto te maken die de band toont tussen een bestelwagen en zijn clownvis-vriendje. Naar mijn persoonlijke mening was de product-manager stoned op het moment dat hij deze wagen mee ontwikkelde, maar zoveel te beter voor ons, nu hebben wij iets grappigs om over te schrijven.

Natuurlijk mogen we allemaal gerust zijn dat het een concept zal blijven, het enige dat Citroën te weten wil komen met deze wagen is hoe het grote publiek reageert op een dergelijke combinatie van vreemde kleuren om dit eventueel in de toekomst te gebruiken. Ik persoonlijk vind het wel iets hebben, maar de kans dat ik ooit een wagen zou kopen met dergelijke kleurencombinatie is klein. En moest ik dergelijke kleurencombinatie toch verkiezen, het zou zeker niet op een Citroën zijn, maar op een exclusievere wagen, die met extravagante kleuren nog meer stralen. Voor de liefhebbers: het persbericht en nog enkele foto’s!

COMPLETELY NEMO!

Nemo Concetto illustrates the astonishing closeness between the Citroën Nemo and its clown fish homonym.

Like the fish, Nemo Concetto can be considered as “small” among its peers. However, its size is an asset, since it is able to nip in and out of traffic easily.

In a world where it would be tempting to think that bigger is better, Nemo Concetto combines intelligent design with compact exterior dimensions and interior space. It shows that intelligence is the most important asset, whatever the environment.

Nemo Concetto does not claim to be what it is not. It clearly states its identity with a new take on conventional automotive cues. Resembling a small truck with fun looks, bright colours and unrestrained humour, Nemo Concetto is a rich mix with overwhelming appeal.

Like the clown fish, Nemo Concetto has irresistible personality and looks.

Nemo Concetto reflects Citroën’s constantly renewed capacity to design vehicles with character, vehicles that adapt to the lifestyles and world of their owners… like fish in water!