Citroën C5
De opvolger van de huidige C5 is er. Gisteren werd de nieuwe Citroën C5 officieel voorgesteld en wat we te zien kregen, is niet mis.

Spijtig is dat deze C5 niet bij alle modellen standaard hydropneumatische vering heeft. De 1.6 -waarom maakt Citroën in hemelsnaam een 1.6 motor voor de C5???- en de 1.8 liter motoren zullen enkel met schroefvering te verkrijgen zijn. Spijtige zaak voor de fan daarvan, waaronder mijzelf. Bij de 3.0 en de 2.7 liter motoren zijn de hydropneumatische veringen wel standaard, bij de andere motorisaties zijn deze veringen een optie.

De binnenkant ziet er schitterend uit, maar natuurlijk moet je er rekening mee houden dat de foto’s niet het standaardpakket tonen, dus dat je flink zal mogen betalen voor de afgebeelde versie. De lijnen van het design zien er weliswaar mooi uit en het dashboard oogt overzichtelijk.

Over het uiterlijk dan maar. De wagen is langer, hoger en breder geworden, wat het comfort aanzienlijk vergroot aan de binnenkant maar de auto ook een majesteuze uitstraling geeft. Het design oogt modern, maar heeft de roots van zijn voorganger behouden. De achterlichten zijn te danken aan de C5-airscape, het concept dat Citroën voorstelde op Frankfurt.

Conclusie: Mooie wagen, spijtig dat de hydropneumatische vering niet standaard is.