Citroën C-airscape
Opvallende aanwezige: de Citroën C-Airscape die jolig ronttoerde op de Citroën-stand. De fotogalerij kon je al zien, maar onder het motto: wat je zelf doet, doe je beter, gingen we eens een kijkje nemen.

En wat we zagen kon ons wel bevallen. Deze cabriolet toont dat ook een merk als Citroën erin slaagt van een luxueuze wagen te maken, zoals enkele merken uit een hoger segment (BMW, Mercedes, Audi) dat doen.

Dat deze wagen niet in productie zal gaan wisten we al en kunnen we enkel betreuren. Een voordeel is wel dat een concept altijd gemaakt wordt om de publieke opinie af te tasten. De meeste reacties op deze wagen waren zeer positief, dus is de kans zeer groot dat de volgende Citroën C5 veel kenmerken van de C-Airscape zal bevatten.

Het was weliswaar te verwachten dat deze wagen nooit in productie zou gaan, aangezien de doelgroep voor dit segment liever zijn geld in een Mercedes CLK of iets soortgelijks zou stoppen, dan in een Citroën.

In deze cabrio zijn, in tegenstelling tot vele andere cabrio’s, de vier zitplaatsen stuk voor stuk volwaardige zitplaatsen. De passagiers op achterbank beschikken, net zoals die op de voorbank, over een veelheid aan luxe.

We waren verbaasd door het feit dat deze wagen niet beschikt over de hydropneumatische ophanging, die ondertussen al het handelsmerk van Citroën is geworden. Spijtige zaak, want die hydropneumatische ophanging verhoogt het comfort echt wel aanzienlijk.

De C-Airscape wordt aangedreven door een 2,7 liter V6 HDi motor met 440Nm.

Resten ons alleen nog de foto’s:

Citroën C Airscape + model