Maybach 62
Weinig die verwacht hadden dat deze auto ‘slechts’ op de tweede plaats zou komen, maar toch is het een feit. Ik heb naar mijn mening een nog luxueusere wagen gevonden.

Deze auto heeft een prachtig interieur, dat tot in de puntjes is afgewerkt. Met alle details zijn rekening gehouden en het lijkt alsof het alziend oog van de ingenieurs effectief ook alles zag.
Het is natuurlijk nutteloos om duizenden foto’s te tonen van het interieur, want elke Maybach is anders. Onderstaande foto’s geven een goed beeld van de doorsnee Maybach.
Wat als eerste opvalt is het panoramisch dak, dat steeds zorgt voor een aangename verlichting van de -grote- ruimte.
Leuk is dat net onder dat dak, voor de persoon die gevoerd wordt, een dashboard aanwezig is, dat de snelheid en dergelijke weergeeft. Handig om de chauffeur in het oog te houden.
Verder zijn ook de massage-stoelen met uitschuifbare voetsteun een must voor deze Maybach 62.
Ook de chauffeur krijgt -uiteraard- alle comfort die hij maar kan verlangen.
maybach interieur

maybach interieur

maybach interieur

De buitenkant is uiteraard ook echt mooi, maar mist volgens mij zijn doel. Het doel was: de meest hautaine wagen maken die er is. Volgens mij heeft zo een wagen ook een klassieke buitenkant nodig. De doorlopende lichten aan de achterkant doen hun werk goed, maar de voorkant doet dit in mindere mate.

Maybach 62

Op gebied van aandrijving zit alles weliswaar dik in orde. Een V12-motor (biturbo) levert 1000 Nm, die deze auto in 5,2 seconden van 0 tot 100 laat spurten. (weliswaar als men de 62S-versie koopt, die 62 doet dit slechts in 5,5 seconden, wat niet slecht is, gezien het gewicht -2800kg- van deze wagen)

Conclusie: Deze wagen is niet om mee te rijden, maar om in gereden te worden (behalve voor de chauffeur dan).