Rijtest: Renault Captur EDCDe Renault Captur blijft het goed doen, een nieuwe dCi 110 dieselmotor moet het succesverhaal nog wat versterken.

Een compacte stadswagen wat verhogen en overgieten met een funky saus, dat zoiets verkoopt-als-zoete-broodjes had niemand durven geloven in de jaren ’90. In de huidige tijdsgeest van parkeerproblemen, files en verzadigde wegen slaat een dergelijke concept natuurlijk wel aan, Renault zag dat tijdig in en oogst nu succes met de Captur. Initieel waren er enkel kleine motoren maar daar komt nu een krachtige viercilinder diesel bij die reeds voldoet aan de Euro6 normen.

De 1.5-liter dCi levert zoals de naam al deed vermoeden 110 pk en 260 Nm in combinatie met een manuele versnellingsbak met 6 verzetten, in vergelijking met de dCi 90 is dat een toename van 20 pk en 40 Nm. De nieuwe diesel heeft een topsnelheid van 175 km/u, is maar liefst 2 seconde sneller aan de 100 km/u mijlpaal, heeft een theoretisch verbruik van slechts 3,9 liter per 100 kilometer en een interessante CO2 uitstoot van 98 g/km.

De nieuwe motorisatie vervolledigt het Renault Captur van de Intens-uitvoeringen en de geheel nieuwe Extrem-uitvoering die in januari van dit jaar werd gelanceerd voor het autosalon van Brussel. Wil je de compacte crossover in Intens trim ben je minstens €22.650 kwijt, de Extrem topuitvoering kost je minstens €23.800. Bestellen kan vanaf nu bij je favoriete Renault garage!

Lees hier onze rijtest met de Renault Captur 1.2 TCe EDC