In het laatste weekend van het Autosalon van Brussel 2015 kan je voor een grote groep dreamcars terecht in Paleis 11!
Gerelateerde artikels
Met meer dan 400.000 bezoekers gaat het 93ste Autosalon van Brussel als recordeditie de geschiedenisboeken in!
Sinds de persdag en bijhorende gala-avond kwamen er maar liefst 427.000 bezoekers naar ons nationaal autofeest op de Heizel. Dit jaar was het in vakjargon slechts een klein autosalon maar de recordcijfers bewijzen toch wel het tegendeel, in 2013 werd het record nog op 385.300 gezet! Het reguliere Autosalon is ongetwijfeld de grote publiekstrekker, toch voorzag Febiac heel wat randanimatie (Truck & Transport, Dream Cars weekend, …) wat ook volmondig gesmaakt werd door de vele bezoekers. De volgende editie zal traditiegetrouw wederom plaatsvinden midden januari, de organisatie belooft voor dat grote autosalon nog harder better faster stronger voor de dag te komen!
Lees hier alles omtrent het Autosalon van Brussel 2015!
De nieuwe Volvo XC90 staat jammer genoeg niet op het Autosalon. Maar wie écht wil, kan hem wel ontmoeten in Brussel!
Volvo België besloot om dit jaar de 50ste verjaardag van Volvo Cars Gent in het daglicht te stellen, momenteel rollen er daar V40’s, XC60’s en S60’s van de band. De aanwezigheid van de XC90 zou dit verjaardagsfeestje wat verstoren, maar toch wil de Zweedse autoconstructeur de enthousiastelingen/fanboys/geïnteresseerden niet ontgoochelen. Even aanmelden op de Volvo stand in Paleis 6, tien minuutjes in de shuttle richting hoofdzetel én vervolgens sta je oog in oog met twee spierwitte XC90’s.
Met of zonder R-Design weet de grote Zweed te overtuigen, tijdens deze eerste korte kennismaking leek hij misschien wel groter (+ 5cm) dan zijn voorganger. Binnenin krijg je een aangename mix van kwalitatieve materialen, hightech gadgets, optioneel een kraakheldere Bowers & Wilkins sound setup en een strakke afwerkingsgraad. De achterste twee zitplaatsen zijn zoals vaak enkel voorbehouden aan (kleine) personen met korte benen, anderzijds kan je niet echt klagen over plaatstekort in deze ruime SUV.
Met het nieuwe motorengamma nemen we afscheid van de krachtige V8 maar lang moeten we niet treuren. Zo is er keuze uit een D5 diesel (vanaf €55.200, 225 pk, AWD, automaat, 152 g/km CO2), een T6 benzine (vanaf €58.500, 320 pk, AWD, automaat, 179 g/km CO2) en misschien wel de meest interessante mogelijkheid: een gloednieuwe T8 Plug-in Hybrid. Die combineert een vermogen van 400 pk met een CO2 uitstoot van slechts 64 g/km, voor zakelijke rijders klinkt dit als muziek (ABBA?) in de oren. De vanafprijs ligt hier op €78.500, indien je interesse hebt hiervoor mag je achteraan aansluiten in de lange wachtrij.
Last but least van onze Salonverslaggeving: Suzuki!
Ergens verscholen achter de fijne Wilde Westen inkleding en de traditionele “hostessen” vinden we de nieuwe Suzuki Celerio terug. Deze no-nonsens wagen moet zowel de Splash als Alto op termijn gaan vervangen, met een scherpe prijs, rustig design en zuinige motoren zijn de eerste stappen alvast goed gezet. Nog een nieuwkomer is de Vitara (vanaf €18.499) die uitpakt met een funky design, het interieur en motorengamma werd geleend bij de populaire Suzuki SX4 S-Cross die natuurlijk ook veelvoudig aanwezig is in Paleis 8.