Honda CR-V
Ook de Europese versie van de Honda CR-V krijgt een facelift, net op tijd voor het Autosalon van Parijs.

Zoals verwacht kreeg niet enkel de Amerikaanse versie van de Honda CR-V, maar ook de Europese variant een kleine make-over. De Japanners wijzigden de bumpers, mistlampen, grille en koplampen, terwijl ook achteraan de traditionele facelift-procedure werd toegepast.

Belangrijkere wijzigingen vinden we echter onder de motorkap, waar de 2.2-liter i-DTEC diesel vervangen werd door een kleinere 1.6-liter viercilinder met 160 pk en 350 Nm. Deze zelfontbrander wordt standaard gelinkt aan vierwielaandrijving, terwijl klanten wel de keuze hebben uit de manuele zesbak of de nieuwe 9-traps automaat. De CO2-uitstoot ging dankzij de downsizing met 11% achteruit tot 130 g/km, terwijl de automaat er met 135 g/km maar liefst 20% afdoet.

Wie een voorwielaangedreven CR-V wil, kan nog steeds terecht bij de 1.6-liter met 120 pk, gekoppeld aan een manuele zesbak en een CO2-uitstoot optekenend van 117 g/km. De nieuwe CR-V zal gebouwd worden in de fabriek van Swindon, UK.