Groenlicht.Peugeot.Header
Op de stand van Peugeot wordt de aandacht verdeeld over twee wereldpremières, de kleine 108 en de ruime 308 SW.

In Brussel moest menig Station Wagon fan op zijn honger blijven zitten. Peugeot had enkel de hatchback variant van haar nieuwe 308 mee. Hier krijgen we hem wel te zien. De belangrijkste bestaansreden van breaks is natuurlijk de grootte van de bagageruimte. Net dat is zijn grootste troef. De 308 SW kan maar liefst 610 liter slikken, exact evenveel als de Skoda Octavia Combi. Daarenboven is de laadvloer vlak dito wanneer de achterbank neergeklapt is. Die laatste handeling gaat trouwens zeer vlot. De rest van het interieur kennen we reeds uit de kleinere 308.

Hoewel de nieuwe 108 niet in de koffer van bovengenoemde past, is het toch een zeer compact autootje. Waar zijn voorganger er eerder goedkoop uitzag is de nieuwe 108 dat zeker niet. Hij ziet er zeer verzorgd uit en niet alleen van ver. Ook van dichtbij zien de details er knap en stevig uit. Nieuw zijn ook de vele personalisatiemogelijkheden waardoor je niet vanzelfsprekend dezelfde wagen dan je buur hebt. Onderin steekt ofwel een kleine 1.0-liter e-VTi motor met 68 pk die zowel aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak als een automaat kan gekoppeld worden. Ofwel een 1.2-liter PureTech VTi met 82 pk. In tegenstelling tot de nieuwe Twingo wordt de Peugeot wel voortgetrokken door de voorwielen.