Officieel: Fiat Panda Cross & Freemont Cross
Volgens Fiat is er nog ruimte voor een extra stoere Panda en komt met een bijzonder oranje Cross uitvoering!

De Panda Cross gaat nog een stapje verder voor wie de gewone Panda 4×4 niet zou voldoen en krijgt een vrij stevige technologische basis om de hoge verwachtingen in te lossen. Zo wordt onder meer het innoverende Torque On Demand systeem automatisch geactiveerd wanneer het nodig zou zijn om de compacte terreinwagen uit benarde situaties te krijgen. Desondanks hij er vrij klein maar fijn uitziet, is het toch een volwaardige terreinwagen die voornamelijk in het Zuiden echt gewaardeerd wordt voor zijn compactheid, zeer toegankelijke prijs én terreinwaardigheid. Dit realiseert de Panda Cross dankzij het ESC – Electronic Stability Control – systeem met een ELD – Electronic Locking Differential – functie, iets dat we normaliter enkel terugvinden op hoger gepositioneerde terreinwagens.

Visueel krijgt de Panda Cross ook nieuwe looks aangemeten met een unieke grille, nieuwe koplampen met LED dagrijverlichting en een grote beschermplaat die het koetswerk moet beschermen. Langszij vinden we verbrede wielkasten en Cross logo’s terwijl de dakrails worden uitgevoerd in dezelfde materialen als de beschermingsplaat vooraan. De 15″ vijfspaaks velgen en de beschermingsplaat achteraan moeten de laatste twijfels wegnemen omtrent de kwaliteiten van de Fiat Panda Cross, binnenin heerst er een herkenbare sfeer als we de Panda en Panda 4×4 in ons achterhoofd houden. Optioneel kan je het City Brake Control systeem krijgen op de stoerste Panda, hiermee remt de Italiaan automatisch in noodsituaties tot een snelheid van 50 km/u. Bij de lancering komt de Panda Cross met de 80 pk sterke 1.3-liter MultiJet diesel en de 0.9-liter TwinAir Turbo met 90 pk. Prijzen werden nog niet meegedeeld, maar verwacht ongeveer een basisprijs van €14.999 en een beschikbaarheid tegen de herfst!