Jeep cherokee 2014 header
In Amerika kan de nieuwe Jeep Cherokee perfect overleven met dikke benzinemotoren, voor de Europese marktlancering werden er gelukkig 2 toepasselijke diesels voorzien! 

Tijdens het komende Autosalon van Genève in maart zal Jeep het doek van de Europees getinte Cherokee halen. De Amerikaanse variant zagen we vorig jaar al in New York, voor onze versie werd er duidelijk nog wat meer tijd uitgetrokken. Visueel zijn er niet bijster veel verschillen op te merken, al zijn er wel duidelijke wijzigingen onder de motorkap te vinden.

Zo krijgt het Oude Continent de eer en het genoegen om kennis te maken met 2 nieuwe versies van de 2.0-liter MultiJet II viercilinder turbodiesel. De handgeschakelde zesbak doet het met 140 pk en 350 Nm terwijl de krachtigere variant er nog eens 30 pk bijdoet tot 170 pk en evenveel koppel. Deze laatste krijg overigens ook de nieuwe automatische versnellingsbak met 9 (!) verzetten mee. De eenzame benzineliefhebber in dit segment is aangewezen op een 3.2-liter V6 Pentastar met 270 pk en 315 Nm koppel, in Rusland en het Midden Oosten komt er nog een 2.4-liter MultiAir bij.

Net zoals zijn Amerikaanse evenknie krijgt de Jeep Cherokee hier een breed arsenaal aan technologische hulpmiddelen waarmee hij zijn mannetje kan slaan in het veld of in het bos. Standaard komt de Cherokee met vierwielaandrijving met diverse uitvoeringen zoals Active Drive I, Active Drive II en Active Drive Lock. Dankzij een te blokkeren achteras kan je jezelf uit de penarie halen wanneer dat toch het geval zou zijn. Dankzij de Mopar catalogus met maar liefst 100 verschillende accessoires in diverse categorieën kan je jouw Jeep Cherokee bovendien volledig afstemmen op jouw smaak. Prijzen en een levertermijn werden nog niet meegedeeld, maar dat verwachten we wel in Genève!