Fiat Chrysler Automobiles
Fiat onthult de nieuwe naam en het nieuwe logo van het consortium met Chrysler: Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Niet in la bella Italia van Fiat, noch in the land of opportunity van Chrysler, maar nergens minder dan bij onze noorderburen zet de FCA-groep (Fiat Chrysler Automobiles) voet aan wal. De aandelen zullen weliswaar genoteerd worden in New York (NYSE) en Milaan (MTA).

Ook vond het bedrijf een nieuw (en weliswaar saai) logo uit dat de transitie vanuit het verleden duidelijk moet maken. Al hebben de marketeers er toch hun zegje over gedaan: de F, afgeleid van een vierkant, symboliseert standvastigheid, terwijl de C, afgeleid van een cirkel, wielen en beweging weerspiegelt alsook harmonie en continuïteit. De A werd finaal afgeleid van een driehoek en staat symbool voor energie en een eeuwigdurende staat van evolutie. Wij zijn echter vooral geïnteresseerd in welke wagens de FCA zal voortbrengen.

Sergio-Marchionne-Fiat-chrysler