Rijtest Citroen DS5 Hybrid
Voor het Autosalon van Brussel schenkt Citroën de DS5 een nieuw topdiesel met 180 pk!

Sinds de stekker uit de productie van de luxueuze Citroën C6 werd getrokken gaat de DS-lijn als Franse vlaggenschip door het leven met de DS5 als het summum. Naast enkele diesels en benzinemotoren heb je zelfs de keuze voor een hybridevariant, allen genieten ze van een bijzonder unieke styling zowel aan de buitenzijde als binnenin. Goed zittende zetels, een comfortabel weggedrag en een middenconsole die zo weggeplukt kon zijn uit een jumbojet!

De krachtigste dieselmotor die je tot nu kon vinden in de catalogus was een 2.0-liter HDi viercilinder die goed was voor 160 pk en 340 Nm met een keuze tussen een automatische versnellingsbak of een handbak. Nu komt daar dus nog een roetstoker bovenop, een 2.0 BlueHDi met 180 pk en 400 Nm die je wel enkel maar kan bestellen met een automaat. Deze nieuwe topmotorisatie heeft niet enkel meer vermogen, hij scoort ook nog eens heel wat beter inzake CO2 uitstoot wat in dezer tijden bijzonder belangrijk is voor de zakelijke rijders onder ons. Met de 17″ velgen haal je 114 g/km CO, verkies je de optionele 18″ of 19″ jetsers stijgt dat tot 118 g/km.

Deze nieuwe DS5 staat met deze nieuwe krachtbron tussen al zijn Franse vriendjes in Paleis 6 op de stand van Citroën waar je hem alvast kunt bezichtigen, de beschikbaarheid bij de dealers volgt kort erop!

Lees hier onze rijtest met de Citroën DS5 2.0 BlueHDi 160 pk of de DS5 Hybrid!